O festivalu Punkt a jeho originální myšlence živého remixování koncertů jsme psali již v HIS Voice 1/2013. Příští týden zavítá Punkt i do našich krajů a zapojí do interakce české muzikanty. Od 8. do 11. dubna se v Praze a Brně uskuteční první ročník festivalu Punkt Meets Music Infinity.
Na scéně se během čtyř večerů prvního ročníku představí například kombinátoři jazzu a elektroniky Nils Petter Molvær či Jan Bang, z České republiky Clarinet Factory, Berg Orchestra, Irena a Vojtěch Havlovi a další. Remixy před diváky vykouzlí Erik Honoré, Fennesz, Per Martinsen, Floex a Jan Bang. Společné vystoupení Floexe a Clarinet Factory bude na místě remixovat Jan Bang a doplňovat bubeník Audun Kleive, nová hudba k černobílému filmu City without Jews od Petra Wajsara v podání Berg Orchestra poslouží jako odrazový můstek pro improvizace zpěvačky Sidsel Endresen a sólový projekt Heliographs spoluzakladatele festivalu Erika Honorého pozve na pódium trumpetistu Nilse Pettera Molvaera. Křehké skladby manželů Havlových se potkají s hudbou norského dechového dua Streifenjunko a dvojice houslistů Sheriffs of Nothingness. Hlavním tahákem brněnské větve přehlídky bude Rakušan Fennesz a střet jeho kytarových ataků s trojicí Endresen - Bang - Honoré. Součástí přehlídky Punkt meets Music Infinity budou také přednášky a workshopy s hudebníky.
A pokud chcete získat volný vstup na zahajovací večer festivalu 8. dubna v Paláci Akropolis, stačí zodpovědět následující otázku:
V jakém městě festival Punkt vznikl?
Odpovědi posílejte na info@hisvoice.cz, do předmětu napište PUNKT. Soutěž končí zítra, tedy v pátek 3. dubna o půlnoci.
Vylosujeme 3 x výherce po dvou vstupenkách.
Líbil se Vám tento článek? Podpořte nás!
Zpívají dnes komety jinak než před staletími?
„A keďže zjavne neviem čo s týmto životom, nespíšem manifest, a furt budem kokotom!“
Improvizace funguje především za účasti publika.
Bůh suď, nakolik je výsledek skutečně inspirovaný a nakolik je spíše přání otcem myšlenky.
Klarinetista a saxofonista Pavel Zlámal zkrátka zraje jako víno.
Spiritus agens celého dění, Martin Archer, nabízí zcela odlišné hokuspokusy, s jakými se hned tak jinde nesetkáme.
Přišel za mnou Jan Burian a říká, Katko, můžu se s vámi vyfotit?
Nejdříve se objevila díky nakladatelství Dauphin kniha básnířky Olgy Stehlíkové.
Videa, na nichž v přímém přenosu vzniká elektronická hudba.
Třeba je umění jedním z možných nástrojů jak vnořené, pod povrchem každodennosti ukryté děje zpřítomnit?
„Dělat něco, na co jsi hrdý je neuvěřitelný úspěch, ať už na to ostatní říkají cokoliv,“ říká Caroline Kennedy.
Rozhovor s vydavatelem ambientní hudby. Těšte se na pražský Showcase v rámci festivalu Spectaculare.
Srbská lidová hudba může znít středoevropskému uchu docela divoce, s nádechem orientu.
Nahrávka je uvozena mottem z Novalise: „Jsme blízcí probuzení, sníme-li, že sníme.“
Audiovizuální díla v Praze dosud neuvedená a autorův komentář navíc.
Poslední čtyři roky osobité tvorby čistě elektronické i ve spojení s vybranými hudebníky a performery.
Melancholií načichlé elektronické podklady pročištěných synťáků a syrových beatů.
Žena osahává celý tělo, je to komplexnější, muž to směřuje víc k jednomu bodu nebo rovnou k pointě?
Ve své roztříštěnosti dosahuje podivuhodné homogenity.
Někteří hudební maniaci se zkrátka hledají, až se najdou.
Tak se akustické klavírní trio mění bezmála v jazzrockovou úderku.
Prokazuje velkou houževnatost vůči ztrátám způsobeným opakovaným poslechem.