Matěj Kratochvíl Videa na víkend - Příprava na Ostravu11. 7. 2015

Za měsíc a kousek začnou Ostravské dny, festival, jenž jednou za dva roky udělá ze severní Moravy destinaci mnoha milovníků současné hudby. Od 21. do 29. srpna se budeme moci nasytit aktuální hudbou a letošní program slibuje minimálně stejnou dramaturgickou laťku, jakou udržoval v posledních letech. Celý si ho můžete nastudovat zde.

Festival zahájí Minimaraton elektronické hudby v dramaturgii Michala Rataje. Na něm se bude jednak živě hrát, jednak reprodukovat vícekanálové kompozice v takzvaném Acousmoniu. Jednou z klasik elektronické hudby, která zde zazní, bud výběr z De Natura Sonorum Bernarda Parmegianiho. Tu můžete degustovat ve stereofonní redukci zde:

Samotné Ostravské dny otevře koncert ze skladeb pro tři orchestry, v nichž expandovanou Janáčkovu filharmonii doplní hornická kapela ze Stonavy. Na programu večera bude hudba starší i úplně nová. Tu první kategorii zaplní Gruppen Karlheinze Stockhausena.

Novější položkou toho večera bude beautiful to me. ah Jacka Sotomskiho pro akordeon, smyčce a elektroniku. Romantický název skladateli poskytl neméně romantický filmař Rocco Siffredi (detaily o jeho tvorbě si raději nevyhledávejte v práci a před dětmi).

Ačkoliv v programu celkem pochopitelně převažují evropští a američtí autoři, dojde i na jiné kulturní okruhy – například na Írán, odkud pochází skladatel Idin Samimi Mofakham

 

A právě Mofakhamovi věnovala skladu Apeiros polská autorka Martyna Kosecka, jejíž hudba bude letos v Ostravě rovněž hrána. Zde Apeiros ve verzi s partiturou pro studijní typy.

Jedním z důležitých rysů dramaturgie Ostravských dnů je udržování povědomí kontinuity současné hudby a toho, co se přihodilo v průběhu 20. století. Takže prostor dostávají i klasici jako Alban Berg, jehož Komorní koncert zazní na závěrečném festivalovém večeru.

Líbil se Vám tento článek? Podpořte nás!

Slyš zdarma: Aaron Dilloway & Tom Smith - Impeccable Transparencies