Matěj Kratochvíl Orchestrální marketing19. 4. 2012

O tom, jak se Česká filharmonie posouvá do nové etapy své existence, jsme psali v HV 5/2011. V dubnu zahájil orchestr své tažení za novým publikem reklamním spotem, který režírovala Alice Nellis a který má naznačit, že vážná hudba nemusí být zas tak vážná. V hlavní roli Dovřákův Karneval.

O tom, že se umění musí umět prodat, se již nechalo přesvědčit vedení různých institucí a tak se snaží, jak mohou. S humorem pracují i v reklamě Orchestre Philharmonique du Luxembourg, který svou reklamu zveřejnil před pár dny. Orchestrální hudba, na níž má být mladé publikum lákáno, ovšem kromě pár úvodních vteřin nezní a scénka si zároveň ze snah dostat mládež na koncerty utahuje.

Konzerthaus Dortmund na to v minulém roce šel přes přidruženou výrobu a zvyšování dojivosti pomocí klasické hudby:

Southwest Michigan Symphony Orchestra:

 

Baltimore Symphony Orchestra (pozor, pointa na konci!):

 

V Düsseldorfu se spojuje hudba se sportem:

Scénka v reklamě na Williamsport Symphony Orchestra (2006) sází na to, že někteří diváci si nejsou jistí, kdy při symfonii tleskat.

Reklamy na Zürcher Kammerorchester i norský Stavanger Symfoniorkester zase sugerují pocit, že klasická hudba vás strhne jako jízda na horské dráze nebo let na padáku.

Orchestrů, které se rozhodly v posledních letech prezentovat se prostřednictvím reklamních klipů je dost. Některé na to jdou přes vtípky a snaží se zalíbit se mladému publiku, jiné citují pochvalné kritiky nebo upozorňují na výhodné ceny lístků. Některé reklamy jsou banální (většina), jiné nápadité. Jestli však spolňují svou funkci a získají orchestrům zástupy pravidelných posluchačů? Těžko říci.

Líbil se Vám tento článek? Podpořte nás!

Fotogalerie