Hermovo ucho: Ornette Coleman - Free jazzem proti „ebonics“
Ornette byl první, kdo to risknul. Muhal Richard Abrams   Free jazz byl prvním pokusem vyjádřit v ekonomických pojmech odmítnutí kulturního odcizení, jenž náleží repetici, a využít hudby k vybudování nové kultury. Jacques Attali   Ornette Coleman byl mým oblíbencem od gymnaziálních let. Vystoupení jeho „double-tria“ na varšavském festivalu Jazz Jamboree v roce 1984 byl dlouho můj nejintenzivnější hudební zážitek. Ačkoli moderní jazz hodně obdivuju, raději ho poslouchám, než o něm píšu. Zřejmě ze stejného důvodu mne nikdy nenadchla ani nepřesvědčila Colemanova „harmolodická teorie“; úporná snaha najít a definovat hudební esenci něčeho, co pulzuje transverzálně spíše napříč etnickým, kulturním a sociálním děním, mi zněla podezřele a pseudoakademicky. A to jsem tehdy ještě netušil, že geniální jazzový inovátor, třebaže samouk, měl vážné problémy s konvenčním notopisem.   Když Coleman dovezl v devětapadesátém do New Yorku v rámci angažmá v … >

Recenze27. 7. 2015

Recenze

Sunn O))) Ra

Stephen O'Malley: Gruidés

V klucích s elektrickou kytarou prostě často dříme umělec, který se potřebuje vyjádřit většími formami.

Videa na víkend

Dnešní videa se ponesou převážně v duchu aktualit ze světového dění doplněného trochou agitace a propagandy.

Druhá hodina: Nová dávka útoku létajících talířů

Chystal jsem se psát úplně jiný druh článku, než nakonec píšu. Místo toho se slova objevují sama od sebe a jakoby zpomaleně.

Kovové okénko: Neakceptovatelná tvář svobody III – Industrial music for industrial people

Nejde o levnou potřebu šokovat, ale o potřebu ukázat surovou realitu bez mediálních příkras a příběhů o hodných a zlých.

Slyš zdarma: IFAR MUsique Concrete - Cascades Structures Compilation