Poznámky z terénu č. 16: Žádný tok myšlenek
Co si myslím o tom, jak mé oči vidí a mé uši slyší, zvláště ve chvíli očekávání před pořizováním nahrávky? Slova mohou jen zčásti popsat, co a jak vnímáme. Popisy jsou plné děr. Náročnější detaily jsou často ponechány čtenáři k doplnění. Nahrávky také odhalují významná vynechání, ovšem zcela jiného druhu. Stroje mají omezenou perspektivu a flexibilitu; mohou napodobovat, ale ne zcela nahradit lidskou tkáň. Kamera pořizuje záběr z jediné perspektivy a to, co je mimo její rámec, je vynecháno. Čočka dává obrazu úhel pohledu a hloubku ostrosti, což obojí také zahlazuje, zdůrazňuje či vypouští. Ve filmech hraje roli trvání záběru stejně jako pohyb kamery. Sekvence rámečků není kouskem vytrženým z reality, je to pouhá upomínka, jako přízrak zastupující cosi pevného. Podobné otázky vznikají u zvukového záznamu. Mikrofon může zabírat do všech stran, nebo být naopak jen úzce směrový a různé typy a elektronické systémy vytvářejí různorodé dojmy blízkosti, odstínění či přesnosti.… >
Miroslav Srnka: South Pole

Dobytí Jižního pólu českým skladatelem Miroslavem Srnkou na prknech Bavorské státní opery.

Milníky Tonyho Bucka

Rozhovor s australským bubeníkem, který je v Čechách jako doma a zanedlouho vystoupí na vs.Interpretation.

Recenze8. 2. 2016

Recenze

Silně emotivně nostalgizující i nervní a svým způsobem primárně tribální...

Allen Ravenstine: The Pharoah’s Bee

Nejlepším poděkováním bude vytvořit nějaké nahrávky.

Badrutt - Belorukov - Kocher: Rotonda

Informačně bohaté setkání se zajímavým akustickým prostorem...

Daemgen, Fischer, Harth: Confucius Tarif Reduit

Mást posluchače a tropit si z nich šprýmy je pro řadu muzikantů jednou z nejoblíbenějších zálib a kořením života.