Videa na víkend
Dnešní videodegustace otevře jedna kompletní opera, přesněji dvojopera. Mozartův „singspiel“ Zaïde z roku 1779 se dochoval jen jako fragment, u nějž není tak docelaa jasné, zda děj končí dobře, či špatně. Každopádně v něm jde o střet kultur, Východu a Západu. Izraelská skladatelka Chaya Czernowin (její skladbu najdete i na naší kompilaci z festivalu Contempuls) Mozartovo dílo vzala jako inspiraci k vlastní opeře Adama, nezávislému zvukovému světu, který téma nahlíží ze současné perspektivy. Zde si můžete dopřát kompletní záznam inscenace ze Salzburgu v roce 2006. Rituál pro větší než malé množství zobcových fléten Sklo, znějící sklo, hodně znějícího skla. A Miguel Frasconi Bicí automat XOXX Composer, který rozmazává hranice mezi digitálním a mechanickým světem. Analýza jednoho zvuku nadužívaného v trailerech akčních filmů >
Vysokorychlostní elektronická hudba a osvobození od paměti

...cosi, co vypadá jako kytara, jež prošla pitvou – krk je zčásti oddělený a leží na desce stolu v podivném úhlu.

Pozítří: id m theft able (us) & Ukamau (arm/cz)

Vystoupení id m theft able se odehrávají na pomezí sound artu a performance. Ukamau je „bari-core“ projekt Georgye Bagdasarova.

Pozítří: Sektion B, Institution D.O.L. a Magadan v Chapeau Rouge

Přemysl Ondra, který pro nás píše oblíbené Kovové okénko, zve na power electronics dýchánek.

Munchův skrik, harmonium Ivora Cutlera, továrna v Jiříkově a ozvěna střední Evropy

Kdysi jsem si nějakou dobu lámal hlavu otázkou, jaký hudební nástroj by mohl být znamením doby, ve které žijeme.

MusicOlomouc nově nakopnutá

Festival MusicOlomouc se svým sedmým ročníkem a novým šéfem vstupuje, jak se zdá, do nové fáze.

Mixtape LOMu

Vydavatelství LOM a mixtape z Coil, Paavoharju, gamelanu...