Hermovo ucho: Co jsem objevil na Scelsiho a pod Curranovým klavírem
Už několik měsíců mne pronásleduje Giacinto Scelsi. Nejdřív v mailech, to když jsem s Lore Lixenberg domlouval detaily jejího vystoupení na letošní Expozici nové hudby, pak vyšel v HIS Voice Scelsiho vzpomínkový medailonek od Jardy Šťastného, jenž mi, přestože je staršího data, udělal radost. Lore byla v Brně skvělá. Interpretačně náročný cyklus Canti del Capricorno (1962-72), původně napsaný pro sopranistku Michiko Hirayama, zvládla sama, bez saxofonu a perkusí, které v některých částech doprovázejí sólový hlas.   Dlouho bylo provedení Canti odkázané na dobrou vůli japonské zpěvačky, jelikož ona jediná vlastnila kompletní exemplář partitury včetně skladatelových poznámek. Teprve po roce 2011, kdy poprvé uvedla celé dílo v Japonsku, svolila rozmnožit partituru, a od té doby je provedení díla repertoárovou třešničkou několika prominentních div soudobé vokální hudby a zároveň kvalifikačním testem pro vstup do elitního zpěváckého klubu. Hirayamu, která… >