Už jsme doma: Kry
Nové album Kry vydali Už jsme doma po osmileté pauze, kterou vyplnily znovu nahrané Pohádky ze zapotřebí a kompilace Tři křížky k třiceti letům existence. Doba je to dlouhá, ovšem ani po ní kapela nezměnila svůj přístup. Od prvních tónů je patrné, že Kry jsou dílem Už jsme doma, zřetelné je to ve zběsilém zasazení, ve frenetických rytmech, v odsekávaném beglajtu kytary, ve stop-timech, výrazné roli dechů, sborech i nezaměnitelném vokálu Míry Wanka. Už jsme doma se stále drží svého pojetí, jehož zárodky se objevily už na debutovém albu Uprostřed slov a které bylo jasně definované přinejmenším od Pohádek ze zapotřebí, přičemž jediná výraznější proměna nastala na začátku nového tisíciletí, když saxofon Jindry Dolanského nahradila trubka. Pojetí kapely je však natolik originální, že ho není důvod měnit. Ne náhodou jsou právě Už jsme doma nejúspěšnější českou kapelou v zahraniční, o čemž svědčí nesčetná turné po celém světě. Určitý posun však Kry přece jen představují. Wanek se… >
Hudební fórum Hradec Králové 2018

20.– 27. listopadu

Jan Borek PET(m)use13. 11. 2018

PET(m)use

Probuzení plastu na fakultě architektury

Musica Falsa et Ficta Ensemble: Suite from the opera Mystery of the Bar (live from Budapest)

Premiérou opery Mystery of the Bar završil slovenský skladatel, improvizátor a saxofonista Miroslav Tóth svoji operní trilogii o „děsivých mystériích".

Partitura a provedení: Má vlast

Tentokrát bez Pražského jara a v přepracování šesti skladatelů.