NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hear Me! poprvé v Českém muzeu hudby

Desátý ročník putovního festivalu volné improvizace a jiné hudby Hear Me!, pořádaný Starou sítí pro novou hudbu, se 8. října uskuteční v prostorách Českého muzea hudby na Malé Straně v Praze.

Hudební kuchtění za časů koronaviru jako boj proti prokrastinaci

Saxofonistka Signe Emmeluth, basista Magnus Skavhaug Nergaard a bubeník Dag Erik Knedal Andersen, působící jinak v řadě různých věhlasných seskupení, stvořili z původně příležitostného jamování v dobách lockdownu nakonec impozantní album, které vyšlo digitálně i v limitované edici na kazetě.

Stimul se loučí a končí

Průběžný festival jiné hudby Stimul dosáhl plnoletosti a jde si po svých… Vyprovodit jej 20. října do Meetfactory přijdou People Like Us, Kassel Jaeger a Federsel.

Není nic čistšího a jednoduššího než hrát jazz

„Tohle trio je opravdu splněný sen.“

Tomáš Hrubiš: Prismatic

Výtvarník a hudebník Tomáš Hrubiš se tentokrát obešel bez pro něho doposud typického klavíru a na albu Prismatic shrnuje své dosavadní zkoumání kostelních varhan i syntezátorů.

Hermovo ucho: Nutkavé zdržení a naléhavě zveřejněná intimita

Ale co to je „obvyklá doba“ v pocageovské hudbě?!

Projdeme se pamětí

Heiner Goebbels sepsal mnohohlasý imaginární zápisník

Italské uskupení Sonoria živě i „studiově“ ve stejný den na dvou albech

Elementární improvizace a potulování ve zvukové zahradě.

Edo Žuđelović: Jutarnji SLOT – DISPENZER

Drásavé syčení dominuje komplexním zrnitým texturám i zkresleným industrialním úderům. Nová tvář černohorské scény, Edo Žuđelović, předvádí svůj potenciál v tvorbě (nejen) hlukových stěn.

Partitura a provedení – Slavomír Hořínka: Tak tiše až

Zneužívání v dětství, dávná traumata a odvaha jít s nimi na veřejnost – to všechno jsou žhavá témata současnosti. S kůží na trh šel tentokrát skladatel Slavomír Hořínka a s ním všichni ostatní, kdo se podíleli na vzniku a inscenaci opery Tak tiše až.