NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Videa na víkend – Akordeon

Videa na víkend tentokrát přinášejí ležérní zvuky akordeonu přenesené do hudebních oblastí, kde je tak často nepotkáváme.

Dva berlínské sonické výlety s pozvánkou

Žádná rozmáchlá gesta či potyčky, ale dokonale souznějící symbióza, kde všechno krásně zapadá. A opět je každé „zastaveníčko“ jiné. Představujeme dvě novinky improvizujících berlínských Neberlíňanů a nakonec vás pozveme na dva koncerty.

Alexander Tucker: Nechci se oddávat falešné představě, že to jediné, co se počítá, je...

Jako jedna z hvězd letošního ročníku festivalu Žižkovská noc vystoupí v sobotu 23. března v Café Vítkov skotský psychedelický písničkář Alexander Tucker.

Gérard Grisey a Fabien Lévy v podání Prague Modern

I na svém novém albu pokračuje soubor Prague Modern v interpretaci francouzských skladatelů, především z tzv. spektrální školy, tentokrát nahrál skladby Gérarda Griseyho a Fabiena Lévyho.

Videa na víkend – Pre-Hering

O tom, co předcházelo „špinavé udělej-si-sám práci“ britského vokalisty Jonathana Heringa a jak by se ta vokální polyfonie správně provádět měla, videa nedělní k poučení i pobavení.

Future Family Miroslava Srnky

V pražském Rudolfinu zazní skladba představující novou etapu v hudbě Miroslava Srnky. Stane se tak na po všech stránkách zajímavém festivalu.

Lau na desce o frustraci z Brexitu posouvají hraniční kameny folku

Folkový ekvivalent filmů Davida Lynche. Daleko před všemi ostatními. Na britských ostrovech má experimentálně-folková kapela Lau z Edinburghu výsadní postavení, jinde jejich hudba tolik nerezonuje. Letošní deska Midnight and Closedown to může změnit.

Chris Potter v plné parádě na okružní jízdě jazzovými fúzemi

22. února vyšlo nové autorské album Chrise Pottera. Americký saxofonista navazuje na elektronický jazz svého kvarteta Underground, aby učinil další krok k jedinečné fúzi post-bopu s elektronickou hudbou.

Svět Satoko Fujii

Je natolik rozletitě svá, že si v roce svých šedesátin může dovolit naplánovat a realizovat vydání dvanácti nových alb , tedy v každém měsíci jedno, a přitom každé z jiného kadlubu.

Partitura a provedení – Markéta Brothánková: Zrození

„Zrození je inspirované vznikem čehokoliv kolem nás a jeho následným zánikem, odchodem – především zrozením člověka jako obrazu Božího.“ Metaforicky je možné se na skladbu dívat i jako na hudební obraz „zrození vystudované skladatelky“.