NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Sergio Armaroli ve třech duetech (a jednom triu)

Vibrafonové eskapády italského „totálního“ umělce.

Tereza Havelková: Není spektákl jako spektákl

Se zakladatelkou HIS Voice o opeře, smyslu hudební vědy i vzniku tohoto magazínu.

Cesta vlnitým terénem

Na albu Terrain, vydaném letos v květnu, nás britská formace Portico Quartet zve do nápaditě vrstveného hudebního světa, jehož struktury se neustále proměňují a ohýbají pomocí všudypřítomných smyček, atmosférických melodií a minimalistických patternů vyvěrajících ze sytého ambientního podloží.

Meandér: V

Meandér je improvizační duo bubeníka Filipa Tománka a kytaristy Vojtěcha Výravského produkující instrumentální hudbu oscilující někde mezi volnou improvizací, noisem a drone metalem. 3. září vyšlo jeho debutové album.

Ján Sudzina: Manipulace je proti podstatě hudby

Manipulace je proti podstatě hudby a vůbec umění.

Manufacturing the artist aneb Jak porozumět generativnímu umění?

Generativní umění je umění, které nejlépe odráží naši dobu, tvrdí profesorka nových médií Joanna Zylinska z londýnské univerzity Goldsmith. Jak jej ale vnímat v kontextu současné umělecké praxe?

Tryptych exceluje

Letos v červenci nám čím dál hyperaktivnější domácí progresivně jazzový label Ma Records představil též debutové album pozoruhodného mladého slovensko-českého tria Tryptych. Z jeho energické razance i muzikantského nadhledu může jít posluchačům snadno hlava kolem.

Videa na víkend – 11. září dvacet let poté

Symbolický konec tisíciletí v předzvěstech, reakcích i reflexích.

Bambá!

Šesté řadové album Zubů nehtů činí svět o osmatřicet a půl minuty příjemnějším.

Partitura a provedení – Milan Knížák: Trampská sonátka aneb Hledání souvislostí

Vzpomínky, střihy, citace, opakování a promíchaná spojení provázejí novou klavírní kompozici Milana Knížáka. Premiéru měla 21. srpna 2021 v rámci festivalu Ostravské dny.