- Inzerce -

Korejské vibrace v Brně a Praze

Do Čech a na Moravu zavítá v blízké době korejský zvukový umělec Ryu Hankil, který patří do první generace korejských experimentujících elektroniků. Ryu Hankil se narodil roku 1975 v Soulu v Jižní Koreji. Hrál na klávesy v tamních indiepopových kapelách, ale brzy ho začala běžná hudba a  konvenční vytváření zvuků nudit. Kapely opustil a založil vlastní sólový projekt Daytripper, s nímž vydal dvě alba. Zkušenosti s elektronickou tvorbou jej vedou k tomu, že nachází neobvyklé způsoby práce a zajímá se o hledání jiných hudebních struktur. Ty často vycházejí z nalezených předmětů, jako jsou hodiny, psací stroje nebo telefony, a z jejich vibrací. Od roku 2005 Hankil pořádá pravidelně každý měsíc večer zvaný RELAY, založil vlastní vydavatelství Manual zaměřené na improvizovanou hudbu a časopisy. V současnosti je členem nového projektu Otoma Yoshihideho, který se jmenuje FEN (Far East Network).

Ryu Hankil vystoupí 4. února v Domě umění města Brna společně s  Ivanem Palackým a v komunikačním prostoru Školská 28 v Praze 6. února





Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.