- Inzerce -

Pozítří: Lee Noble + No Pavarotti

Letmo productions zve k návštěvě pražského klubu K4 dne 17. března:

Mladý multiinstrumentalista z Los Angeles – Lee Noble – zanechává na všech svých poměrně variabilních nahrávkách osobní charakteristický črt. Nedá se přesně vysledovat ani popsat, ale přesto posluchače přivede vždy k poznání, čí hudební stezku právě sleduje. Lee nenuceně přechází z introvertního lo-fi písničkářství, kterým připomene staré nahrávky Benoit Pioularda (někdo zmiňuje dokonce utlumeného Thoma Yorka nebo Liz Harris (Grouper)), k analogovým synťákovým vlnám, jejichž výraz sahá od retro „kosmische“ zvuku po temný příboj dronů, a pralesním rytmům. Lehkost s jakou tyto hranice překračuje a snoubí veškeré zvuky je blízká proudu (ne)vědomí ve snech. Možná i kvůli tomu se dají najít taky paralely s mnohými projekty ex-The Skaters, a to spíš s těmi Clarkovými než Ferrarovými. Lee Noble své hudbě vtisknul ale mnohem silnější osobní rozměr; intimitu, emocionální náboj.





No Pavarotti hráli na koncertech Letmo už tolikrát, stejně jako na mnoha dalších akcích, že je takřka zbytečné je v lokální scéně představovat. Za zmínku ovšem stojí, že jejich živé vystoupení třeba před rokem je vždy velmi odlišné od toho, jaké můžete vidět nyní. Zvnějšku se ten rozdíl dá postřehnout i v postupných změnách nástrojového obsazení (od kytar přes staré syntezátory až třeba po nedávný buben). Tento koncert bude zároveň součástí evropského turné No Pavarotti k nové desce Season Of The Weak, jejíž vinylové vydání jsme spolu s KLaNGundKRaCH iniciovali, takže takový nenápadný křest. Z doprovodného textu alba: „Jejich z velké části improvizovaná hudba, skládající se z kytarových a klávesových ploch, elektronického šumu a hlasu obou protagonistů, se dá popsat jako mix drone-ambientu, noise, post-psychedelie a popu, jejichž společný, různě deformovaný prostor tvoří především ozvěna. Zdánlivé protipóly jako agrese a ambient nebo pop a experiment se stávají rohy jediné vhodně ozvučené místnosti.“


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.