Porad In The Bed vysílaný každou druhou noc ze ctvrtka na pátek na Rádiu 1 se zameruje na ruzné hybridy, anomálie a solitéry a na necekaná spojení napríc žánry, styly i rody. Heslo, které si vetknul do záhlaví, chce poukázat na “skrytý pop” v ruzných takzvane alternativních prístupech a “skrytý hluk” v tzv. popu, neboli touhu po silném gestu prostrednictvím hudby, která se vlastne skrývá – at už ve forme radikálního zvuku, extrémní stylizace nebo rádoby šokující teorie. Tajný pop, nezakrytý noise, špína, chyby, prehánení, oproštení – to jsou nekteré charakteristiky, které se v poslední dobe dají vysledovat na scéne vyrustající z vlivu experimentální hudby, lo-fi psychedelie, post punku, radikální elektroniky, noisu ci freak folku, ale také v divné, byt i známé tvorbe autoru, k nimž se tyto styly zpetne obracejí. Jejich težko definovatelnou spojnicí je izolacionismus: snaha obejít hlavní i všechny vedlejší proudy a duvera v omezené prostory malých klubu, obýváku, kuchyní, anebo práve postelí, kde se v noci nejlépe poslouchá odvrácená hudba.
Hostem 14. vydání, které zacne v pátek 4.6. pul hodinu po zacátku dne, bude Dan Dudarec, provozovatel vydavatelství Minority Records a obcasný poradatel koncertu. Dan se vydavatelské cinnosti venuje od roku 1998, o první tituly se vetšinou delil se Silver Rocket Records (Point, Waawe, Gnu, OTK), pozdeji se odklonil od ceské alternativne-rockové a post-hardcorové scény a obrátil svoji pozornost k tvurcum – predevším evropským –, kterí vyznávají experimentálnejší prístup k hudbe a pritom se nenechávají svazovat jednoznacnými stylovými ci žánrovými pravidly. V poradu uslyšíme prurez katalogem Minority (napr. L’ocelle Mare, Tape nebo Guiseppe Ielasi) a také ukázky z labelu, které jsou Danovi blízké (Souterrains-Refuges, Tyyfys nebo Senufo Editions). Zbytek poradu doplní svou neomylnou rukou Head In Body.
Skrytý pop v pořadu In The Bed
Ten, který se nevrátil
Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.
Pod povrchem cella a klavíru
Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.
Červen v Hudební 3
František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba. Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.
Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott
Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.
Arvo Pärt 90
Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.
Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori
Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.
Vzpomínka na Jaroslava Paláta
Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.
V rukou i v hlavě
Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.
Nevyzkoumatelné
„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.
Přehled soudobé hudby na Pražském jaru
Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.