- Inzerce -

Stimul oznamuje jarní program!

“Průběžný festival Stimul představí v průběhu jara hudbu různých žánrů a  aktuálních hudebních směrů. Hned největší tahák chystá Stimul na 16. dubna, kdy se na scéně Divadla Archa představí Blixa Bargeld – frontman legendární německé skupiny Einstürzende Neubaten – společně s  elektronikem Alva Noto v duu ANBB. Všechny koncerty Stimulu proběhnou již tradičně v pražském Divadle Archa. Novinkou festivalu je série přednášek a workshopů s předními hudebními experty a dramaturgy festivalu.

Spojení Blixy Bargelda z Einstürzende Neubauten s klinickou elektronikou, kterou produkuje Alva Noto způsobilo loni příjemný šok všem hudebním fanouškům a publicistům. Deska Mimikry od projektu ANBB sklidila zasloužené vavříny v podstatných alternativních hudebních žebříčcích. První pražská koncertní zastávka ANBB tak slibuje jednu z  hudebních událostí sezóny.

Stimul navíc kromě tohoto speciálního dubnového koncertu chystá na květen hned čtyři koncerty, které mají za cíl objevovat důležitá jména současné alternativní hudby. Spojení vážné hudby a improvizace předvedou v Arše dva umělci různých generací: Holanďan Thomas Ankersmit a americký skladatel Phill Niblock (9. května). Dále se 13. května v sólovém programu představí norský kytarista a mistr improvizace Stian Westerhus, kterého posluchači znají například ze skupiny Nilse Pettera Molvaera nebo Jaga Jazzist. (Ne)DJskou práci s gramofony představí 27. května turntablisté z Berlína: Ignaz Shick a Claus Van Bebber. Jarní část festivalu uzavře 29. května jedna z klíčových osobností současné elektroniky, která loni svým albem Returnal dobyla mnoho prestižních anket shrnujících nejlepší alba roku: americký velekněz syntezátorů Daniel Lopatin vystupující pod jménem Oneohtrix Point Never.

Novinkou letošního jara je doplnění koncertů o úvodní přednášky a  workshopy pro širokou veřejnost se zájmem o aktuální dění na současné hudební scéně. Ty budou přístupné v Arše zdarma a budou probíhat vždy hodinu před každým koncertem. Návštěvníci se tak vždy mohou od hudebních publicistů dozvědět o aktuálních směrech nové hudby a také do jakého kontextu daný koncert zařadit.

Příjemnou zprávou pro posluchače je také dostupná cena lístků. Na květnové koncerty bude možné se dostat pouze za sto dvacet korun! (a  pozor, kapacita sálu bude omezená).” Tak praví a další podrobnosti doplňuje web festivalu.


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.