- Inzerce -

Videa na víkend

V pátek skončil festival Contempuls a tak si připomeňme, jaká zajímavá jména přinesl. Mě příjemně překvapil španělský skladatel Jose Maria Sanchez-Verdu, kterého měli na programu Neue Vocalsolisten Stuttgart. Tady je jeho kompozice pro velké saxofony.



Pražská komorní filharmonie s Markem Ivanovićem zase zahrála skvělý kus Puro pro klarinet (parádní Karel Dohnal) a orchestr, který napsal Fin Jukka Tiensuu. Od něj je i tato věc pro orchestr a sopranistku.



A ještě jednou do Finska, tentokrát trochu skočně



Giacinto Scelsi, italský aristokrat a trochu opožděně objevený skladatel, svou hudbu tvořil jako improvizaci, již nechával ex post přepsat do not. Tady se můžete podívat, na jakém nástroji vznikala původní podoba mnohých Scelsiho děl.



A na závěr trochu sentimentálního melodična.




Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!