- Inzerce -

Za zesnulé cukrárny

„Sobotní odpoledne v cukrárně v prázdné Václavské pasáži. V týdnu je zde rušno, v sobotu klid a zima. Jedna z mála původních cukráren v centru Prahy, které přestály neoliberalismus. (Ta nejvzácnější na Újezdě odešla 31. ledna na věčnost). Amen.“ Tak píše Miloš Vojtěchovskýjednoho ze svých četných zvukových příspěvků na web Sounds of Prague. A vzhledem k tomu, že redakce HIS Voice na zmíněné „nejvzácnější“ cukrárně na Újezde fyzicky závisela (já od narození), připomeňme si ji alespoň takhle nepřímo, zvukem její stále ještě živé sestry. Na fotkách oba zmíněné podniky.


Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.