- Inzerce -

Zvukové panorama Evropy – kompoziční soutěž

Goethe-Institut Bělehrad, ZKM | Institute for Music and Acoustics Karlsruhe, Götz Naleppa (producent a mediální umělec), Radio Belgrade – Program 3, EBU Ars Acustica Group a Deutschlandradio Kultur vyzývají ke zkomponování zvukové skladby, která bude tvůrčí formou reflektovat dojmy z nejrůznějších míst Evropy. Skladba by neměla překročit délku pěti minut. Cílem projektu je shromáždit kompozice, které zprostředkují dojmy z rozmanitosti různých částí Evropy.

Kompozice by měla splňovat následující kritéria: – Žánr: elektroakustická hudba / radioart – Téma: místa z míst či krajin Evropy – Stopáž: maximálně pět minut – Formát: mp3 – 192 kbit/s – Uzávěrka: 15. února 2011

Porota vybere deset nejlepších děl do dubna 2011 a pozve jejich autory na workshop do Karlsruhe v termínu od 17. do 22. října. Na základě vybraných kompozic a společně s lektorem workshopu Thomasem Könerem všichni účastníci vytvoří jakési zvukové panorama Evropy, které bude celkem, přesto však neztratí rozmanitost jednotlivých aspektů.Všech deset jednotlivých kompozic i společná „celková“ budou prezentovány na veřejném koncertě v ZKM in Karlsruhe a to 22. října 2011 a budou odvysílána zúčastněnými rozhlasovými stanicemi. Zvukové panorama Evropy bude pak výsledkem interkulturní výměny vypovídající o tom, jak je Evropa vnímána, slyšena.

Umělci obdrží honorář za premiérové vysílání vybraných kompozic od berlínského Deutschlandradio Kultur. Všechna ostatní vysílání jsou pro členy EBU zdarma. Zasláním kompozice do soutěže autor stvrzuje, že s  těmito podmínkami souhlasí.
Přihlášky zasílejte on-line na webu www.zkm.de/klangpanorama
Každý umělec zašle zip-soubor obsahující:
1/ vyplněnoou přihlášku ve formátu rtf dokumentu
2/ vlastní kompozici ve formátu mp3, 192 kbit/s.
Registrace do soutěže musí být rovnež zaslána písemně s vlastnoručním podpisem na faxové číslo +49 30 8503 940 5585.


Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.

Nevyzkoumatelné

„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.

Přehled soudobé hudby na Pražském jaru

Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.