- Inzerce -

Casio pro sadomasochisty

Internetový magazín Factmag přinesl minulý týden dosti netradiční zprávu. Nestává se často, aby hudební magazíny publikovaly přímé odkazy na internetové aukce. Povaha inzerovaného předmětu však zabraňuje jednoznačnému určení, zda za to může čím dál hlubší úpadek hudební publicistiky nebo samotná zajímavost vystavené věci. Kvůli nepochybně zvláštnímu tématu ale lze uvěřit tomu, že nešlo o prvoplánovitou reklamu. Inzerované zařízení tvoří legendární sampler Casio SK1, prodávaný též pod označením Realistic Concertmate 500. V době uvedení na trh šlo o jeden z prvních masově dostupných samplerů a prokazatelně jej používali nebo používají např. Autechre, Philip Jeck nebo Nine Inch Nails.

Inzerovaný model prošel skutečně delikátní úpravou – místo reproduktoru je zapojen konektor pro elektrody sloužící k elektrické stimulaci pohlavních orgánů. Technika využívaná v BDSM praxi umožňuje vyvolat širokou škálu pocitů, od příjemného šimrání po nesnesitelnou bolest. Pro daný účel se vyrábí mnohá specializovaná zařízení, nápad použít jako zdroj signálu klávesy Casio bezpochyby staví laťku perverze ještě mnohem výše. K úpravě není třeba být „mad scientist“, jak zmiňuje poněkud žoviální příspěvek na factmag.com – stačí místo reproduktoru připojit oddělovací transformátor. Elektrické zvukové signály tak nejsou převedeny do akustické podoby, ale slouží k přímé stimulaci citlivých míst. Samplování posouvá možnosti zařízení, je možné si nahrávat vlastní zvuky a tak vytvářet rozmanité druhy pocitů. Zvídavější povahy jistě napadne, že zdrojem signálu nemusí být pouze tóny kláves, ale i jakýkoli zvukový záznam. Také hudbu je možné vnímat i jinak než jen sluchem, o čemž hezky vypráví článek „Jak se taky dá poslouchat muzika“ na tématickém webu Eleferno: „Takhle jsem si teda dechovkové umca-umca ještě nevychutnala. Ani v tanečních, ani na bálech. Tuba, basa a trombón tedy mají grády. Saxofon je o ničem, zajímavé začínají být až horny a trubka. Zpěv je něco strašného a turecký buben jakbysmet. Činel je zajímavý, ale divně. (…)  ABBA je o ničem, zato Boney M se mi strašně líbili.“

casio2.jpg

Pokud by článek inspiroval jako námět na vánoční dárek, pak je nutno dodat, že inzerovaný sampler byl o víkendu již prodán. Cena dosáhla zhruba pětinásobek neupraveného modelu. Autor pod inzerátem píše o tom, jak již připravuje další klávesy Yamaha PSS-140 s podobnou úpravou. Hype v tomto případě jistě zafungoval velmi úspěšně.

 


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.