- Inzerce -

Entangleland neznamená Discoland

Andi Otto i F. S. Blumm se pohybují především na dancefloorové scéně, ale jejich společné dílo publikované na hamburské nezávislé značce Pingipung je o něčem jiném…

V podobě digitálního a vinylového alba, jež vyšlo 3. dubna, dvojice vyrukovala s hudbou, ve které nepulsují elektronické beaty, tím méně duc duc buchařina. V jedenácti nových skladbách se prolínají akustické nástroje (harfa, psalterium, violoncello, kytara) s elektrickými, jako jsou elektrická kytara, baskytara či syntezátor. Zvuk perkusí balancuje někde uprostřed, neboť je echován skrze Blummem vlastnoručně sestrojené spirálové udělátko. Takto je umocněn dubový podklad skladeb. S touto elektricko-akustickou fúzí začala dvojice již před šesti lety na prvním společném albu Bird and White Noise, ale nyní se podařilo namíchat chutnější hudební koktejl, v němž jsou všechny ingredience využity nápaditěji.

Nejpozoruhodnějším rysem je v některých skladbách střet starobyle znějícího strunoví s hutným tahem rocku, dubu a minimalismu, střet lahodné chuti s pikantností, spirituality se živočišnou energií, exprese s ambientem. V plné síle to vyvěrá hned v úvodním tracku Entangleland, v Yukiyama (track č.3) dokonce s japonským odérem, v Long Way Home (9) s odlehčeným dubem, v následujícím Inter Twine navíc s koncentrovaným smutkem. Ostatní skladby jsou tu více, onde méně intenzivní fúzí dubu, ambientu a minimalismu. Za nejzdařilejší považuji Kilani s výrazně vyostřeným syntezátorem, Succulent Green, zdrsněnou, zašpiněnou, s podivně rozsekaným rytmickým spodkem, Inner State Highway, do níž proniká jungle, a kratičkou Active Fault Map (1:45) s archaicky rozvernou elektronikou. V závěru se uvolněně rozhoupá reggae v Caldera Bay.

Mimochodem: F. S. Blumm s kytarami natočil tři desky též s klavírním experimentátorem Nilsem Frahmem (na berlínském labelu Sonic Pieces), které rozhodně také stojí za pozornost…

Andi Otto & F. S. Blumm: Entangleland
Pingipung https://www.pingipung.de/releases/


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.