- Inzerce -

V Hradci Králové se koná MENU LABoratory

Tisková zpráva:

Ve dnech 26.- 28. března se industriální prostory bývalé Pilnáčkovy továrny na mýdlo na Slezském předměstí v Hradci Králové  promění v pomyslnou uměleckou laboratoř. Proběhne zde totiž druhý ročník interaktivní přehlídky audiovizuálního umění pod názvem MENU LABoratory. Třídenní program nabídne převážně bezplatné workshopy, koncerty, umělecké instalace, performance, přednášky, výstavy, filmové projekce, praktické showcase či diskuze nad různorodými podobami kultury. Původní, s výrobou spojený industriální prostor, se na krátkou dobu promění v jedinečné kulturní zařízení. Svým návštěvníkům nabídne příležitost pro sebeprezentaci, experimentování, rozvíjení svých zájmů, nabývání nových znalostí a zkušeností, ale také místo, kde lze příjemně strávit čas s přáteli při různorodých aktivitách nebo při setkáních se zúčastněnými umělci při jejich tvorbě.

Součástí programu tedy nebudou jen zvukové a obrazové instalace či performance (mj. Adéla Kudlová, Richard Janeček, Judita Levitnerová) nebo vystoupení předních českých a zahraničních experimentálních umělců či hudebníků (Laura Luna(MEX) & Michal Kindernay, John Lake (PL), Tarnovski, HRTL aj.), ale také volně přístupný prostor, ve kterém se návštěvníci mohou zapojovat do prozkoumávání audiovizuální tvorby pod vedením lektorů (umělecká fotografie, djing, zvukový hardware) či se seznámit se současným vývojem na poli umění a prezentace kultury (katedry FAMU, iniciativa Mlýny městu? aj.)  Kompletní program je k dispozici na webovém odkazu www.menumusic.cz.

Mezi skutečně nejzajímavější body velmi pestrého programu bude bezesporu patřit hudební vystoupení nestora polské progresivní umělecké scény Lukasze Dziedicze zvoucího se John Lake, mexické multimediální umělkyně Laury Luna de Castillo společně s Michalem Kindernayem, hudebního šamana skrývajícího se za zkratkou HRTL, zvukových experimentátorů Tarnovski či Obelisk of Light nebo elektronických projektů Tatratank, Foma či Goro White Dog. Interaktivní složku programu budou tvořit, kromě již zmíněných workshopů, audiovizuální a zvukové instalace z dílny Richarda Janečka, Adély Kudlové, Alexandry Cihánské Machové, Jana Kašpara nebo Jiřího Straky a Michala Adamovského. Speciální showcase a hudební jamy představí nejrůznější elektronické hudební nástroje včetně produkce brněnského kolektivu Bastl instruments. Na své si přijdou také příznivci filmu při projekcích klasických i studentských snímků FAMU. Výtvarnými pracemi se budou prezentovat mladí výtvarníci a svoje ideové principy a výstupy z výuky představí i katedra fotografie FAMU zastoupená její vedoucí Štěpánkou Šimlovou. Speciálním bodem programu bude zajisté i téma brownfields (nevyužitých industriálních ploch a  objektů), prezentované v podobě záměru kulturního využití objektu původních Automatických mlýnů v Pardubicích zástupci iniciativy Mlýny městu? (Zdeněk Závodný, Šárka Zahálková) a následná představení stávající podoby fungování a revitalizace objektu Pilnáčkovy továrny, jedním z přímých potomků Josefa Pilnáčka, panem Filipem Řeháčkem.

Zájemci o tu část programu věnovanou volně přístupným workshopům umělecké fotografie a jejímu zpracování, djingu, zvukové produkci a hudební tvorbě či dalším tématům bez kterých se současné audiovizuální umění neobejde, se mohou informovat o účasti na uvedených kontaktech nebo bez obav zapojit přímo na místě v uvedené časy. V tomto přístupu tkví právě onen původní záměr realizace LABu.

 

termín: 26.-28.3.2015

místo: Pilnáčkova továrna, Pospíšilova 281/18, Hradec Králové

pořadatel: MENU o.s., www.menumusic.cz

 

Akce se koná s podporou Statutárního města Hradec Králové a ve spolupráci s FOMEI a.s. a  kontrapunkt z.s. Mediálním partnerem je HIS Voice – časopis o jiné hudbě.

 


Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.

Nevyzkoumatelné

„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.

Přehled soudobé hudby na Pražském jaru

Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.