Žijeme v nepřehledném světě a nebezpečí na nás číhají na každém kroku. Proto je důležité umět se podělit o několik hezkých věcí, které se člověku tu a tam přihodí. Pokud jde o mě, za pár ojedinělých světlých okamžiků posledních dní je zodpovědný francouzský elektronický tvůrce TG Gondard. Byl jsem jím ostatně okouzlen už před několika měsíci na jeho pražském koncertu, a to nejen proto, že měl bundu, po jaké jsem (marně) toužil v šestnácti, a knír, po kterém (marně) toužím teď. Tento týden TG vydal (a poskytl volně ke stažení) EP s názvem Tes Bras a po jeho opakovaném poslechu můžu s čistým svědomím říct, že se právě stal mým nejoblíbenějším popovým interpretem, čímž předběhl například Salem, Cold Cave nebo Zola Jesus, ale taky Depeche Mode, Simona s Garfunkelem a ABBu. Co je na něm tak úžasného? Způsob, jakým dokáže míchat různorodé, až protikladné emoce a vytvářet zvláštní, nejednoznačnou, tak trochu přiopilou atmosféru. Při poslechu čtyř písní je těžké rozeznat, kde končí něha a začíná perverze, a tato splývavost dělá z alba, jehož základními stavebními kameny jsou elektronické beaty, úpadkové klávesové zvuky, drony a zpěv ve francouzštině, opravdu neobyčejně dráždivé a zábavné dílo. Skvělá práce!
V náručí TG Gondarda
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.
MA
Vytváření prostoru pro novou hudbu