- Inzerce -

V náručí TG Gondarda

Žijeme v nepřehledném světě a nebezpečí na nás číhají na každém kroku. Proto je důležité umět se podělit o několik hezkých věcí, které se člověku tu a tam přihodí. Pokud jde o mě, za pár ojedinělých světlých okamžiků posledních dní je zodpovědný francouzský elektronický tvůrce TG Gondard. Byl jsem jím ostatně okouzlen už před několika měsíci na jeho pražském koncertu, a to nejen proto, že měl bundu, po jaké jsem (marně) toužil v  šestnácti, a knír, po kterém (marně) toužím teď. Tento týden TG vydal (a  poskytl volně ke stažení) EP s názvem Tes Bras a po jeho opakovaném poslechu můžu s čistým svědomím říct, že se právě stal mým nejoblíbenějším popovým interpretem, čímž předběhl například Salem, Cold Cave nebo Zola Jesus, ale taky Depeche Mode, Simona s  Garfunkelem a ABBu. Co je na něm tak úžasného? Způsob, jakým dokáže míchat různorodé, až protikladné emoce a vytvářet zvláštní, nejednoznačnou, tak trochu přiopilou atmosféru. Při poslechu čtyř písní je těžké rozeznat, kde končí něha a začíná perverze, a tato splývavost dělá z alba, jehož základními stavebními kameny jsou elektronické beaty, úpadkové klávesové zvuky, drony a zpěv ve francouzštině, opravdu neobyčejně dráždivé a zábavné dílo. Skvělá práce!


Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.

MA

Vytváření prostoru pro novou hudbu