- Inzerce -

Videa na víkend – Těšíme se na nové roky?

Budoucnost už není, co bývala? Poslední Videa na víkend v roce 2018 a ve stávajícím webovém kabátě jsou o tom, jak se autoři písní (ne)těší na roky, které přijdou… a my se smějeme, protože ty roky už jsou většinou za námi.

Před pár dny jsme seděli s přáteli u kávy a vzpomínali na devadesátá léta. Dvoutřetinovou většinou jsme se shodli na tom, že to byla doba plná optimismu, kdy se člověk těšil na budoucnost, a že v aktuálním desetiletí taková nálada nevládne (protože https://www.youtube.com/watch?v=NEPk9LeYYuE).

Tato Videa na víkend jsou letošní poslední a vyjde-li vše, jak má, poslední ve stávajícím hisvoiceovském designu – nový kabát našim stránkám natáhneme v horizontu několika dní. A to je budoucnost, na jakou se těšit určitě lze.

Jak se těšili hudební tvůrci? Oblíbeným rokem k těšení samozřejmě byl ten orwellovský.

„Žádní bezdomovci v roce nejnýtn najnty najn!“, pěl v roce 1994 Jolly Joker.

Prince v roce 1982 nazval tímto letopočtem celé album a v titulní písni slibuje, že bude pařit jako v roce 1999, neb všichni mají bombu a kdoví, zda rokem 2000 všechno neskončí.

Pulp se bomby nebáli a v roce 1995 řešili, jaké to bude, až se lyrický subjekt se svou vyvolenou potká za pár let.

Až budem umět skoro všechno vyrobit – no nevím, ta ptačí budka mi pořád nejde.

O vládě strojů a druhém příchodu Krista v roce 7510 zpívá ve svém jediném hitu duo Zager and Evans. V roce 8510 nás čeká poslední soud, v roce 9595 asi zmizí lidstvo za to, co provedlo světu, a konečně v roce 10000 se zhasne…

A tenhle olbřímí letopočet je názvem prosté písničky o tom, že léta běží.

Zkrátka – PF 2019 a po rachejtlích zase na viděnou!    


Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.

Nevyzkoumatelné

„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.

Přehled soudobé hudby na Pražském jaru

Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.