Ekonomika jako materiál pro zvukové experimenty – jak by něco takového mohlo znít? Nasměrujte své prohlížeče na stránku www.g20song.net a uslyšíte. Francouzský hudebník Matthieu Saladin propojil aktuální data z burzovních indexů dvaceti zemí, v nichž probíhá osmdesát pět procent světového obchodu a transformoval je v data zvuková. Tlačítky si můžete vybrat, kterou burzu si poslechnete. Jednotlivě znějí jako čisté sinusoidy, čím více jich slyšíte naráz, tím větší šum vzniká, což může z pohledu laika být pěkná metafora pro spletitost globálního byznysu.
Jak zpívá burza?
O deskách (ne)zakázaných
Kniha Česká rocková alba. Zákazům navzdory 1969–1989 přes veškerou čtivost nezodpovídá základní otázky podzemního pohybu nahrávek a samotné definice „zakázaného“.
Zkouška sirén – Rytmy k jiným světům
Dva filmy s hudbou a smrtí v hlavní roli
Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti
Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.
Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály
V kavárně s věrozvěsty české improvizace.
Ten, který se nevrátil
Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.
Pod povrchem cella a klavíru
Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.
Červen v Hudební 3
František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba. Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.
Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott
Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.
Arvo Pärt 90
Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.
Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori
Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.