- Inzerce -

Kryštof Mařatka a FOK s fanfrnochem

Symfonický Orchestr Hl. M. Prahy FOK uzavře svou koncertní sezónu koncertem s hudbou 20. a 21. století. Pravda, dvě ze tří skladeb už mají na hřbetě pár křížků – Concerto da camera Arthura Honeggera je z roku 1948 a Janáčkova Glagolská mše ještě od dvaadvacet let starší – to jim ale neubírá na kvalitě. Třetí kouskem bude česká premiéra skladby Druhopisy ve Francii usídleného Kryštofa Mařatky. Ačkoliv název tak trochu sugeruje inspiraci státními dluhopisy, inspirací jsou prý skutečně druhy, a to druhy lidových hudebních nástrojů: „Jednovětá orchestrální freska, ve které orchestr čerpá z atmosféry lidových hudebních nástrojů českých zemí: gajdy, šalamajky, okarína, koncovka, dvojačka, fujarka, vábničky, flašinet, trumšajt, skřipky, vochlebky, husle, basa, niněra, grumle, Plochperment, kobza, bzučák, klapotka, ferule, řehtačky, zvonky, fanfrňoch, trouby, rohy, vozembouch…“ Tolik slova autora. Ten se již dříve lidovou hudbou inspiroval ve klarinetovém koncertu Luminarium (o něm třeba zde), kde cestoval po celém globu. Druhopisy jsou tedy lovením v domácích rybníčcích.

Jak to s ochlebkami a dalšími instrumenty dopadne, můžete zjistit 18. a 19. června v Obecním domě. Více tu.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!