- Inzerce -

Lorenzo Senni: Quantum Jelly

Lorenzo Senni: Quantum Jelly

Editions Mego (www.editionsmego.com)

 

Milánský elektronický experimentátor Lorenzo Senni si svou cestu do katalogu prestižního labelu Mego našel poměrně svérázným způsobem. Rozvzpomněl se na své mladické posluchačské nadšení pro taneční styly devadesátých let typu trance, v nichž byly dominantní syntezátorové zvuky, které by se většina současných elektroniků styděla pro svou provařenost a (z dnešního pohledu) kýčovitost použít, a základní inspirace byla na světě.

Jednoduché i komplikovanější repetitivní struktury zadal Senni ze svého laptotpu ke zpracování syntezátoru Roland JP-8000 (ke konci devadesátých let ho měla nejedna hvězda taneční scény) a pět z těchto výsledků už v podstatě bez úprav máme možnost slyšet na titulu Quantum Jelly. Melodická ostináta syntezátorových staccat tu stojí samostatně bez dalších atributů, jakými jsou beat nebo popově taneční hudební forma, protějškem jim jsou jen různá nastavení digitálně přesných delayů a reverbů.

Ze začátku může každopádně setkání s barvami, které nyní známe spíš jako součást koloritu třeba nočních benzínových pump, heren, nonstopů a podobné kultury, působit poněkud překvapivě, ale pro jejich akademičtější uchopení se lze snadno nadchnout. Zvuky jsou to zkrátka šťavnaté a průrazné za všech okolností, jejich vypreparování z pro ně nejběžnějšího kontextu je již samo o sobě staví do nové roviny a posluchačova fantazie pak vedle případných nostalgických vzpomínek může přinést i řadu nečekaných nových asociací. Jde tu zkrátka o pěkný nápad, který se dočkal jednoduché, čisté a pěkně dotažené realizace.




Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.