- Inzerce -

Pozítří: křest DG 307 a další guerillí novinky

Album nového repertoáru pod hlavičkou DG 307 už nevyšlo pěkných pár let. Samozřejmě, byly tu sólovky Pavla Zajíčka Kakofonie cestyPodobenství a více či méně archivní živáky, tohle ale bude událost. Vydavatel, jímž je samozřejmě Guerilla records, píše, že album Životy? Nebo bludné kruhy? je jednou „z nejlepších nahrávek v jejich historii. Mimo vynikající Zajíčkovu poezii je tento projekt zajímavý zvukovým návratem ke kořenům souboru, k čemuž přispívá sugestivní kompozice rozdělená do několika částí, obsazení několika smyčcových nástrojů a pestrých, neustále „tančících“ bicích. Studiový projekt je pečlivě smíchán a nástroje  neustále zaplňuje veškerý prostor, takže nemáte ani čas vydechnout, když je konec. Avantgardní nahrávka, přesto velmi čitelná a vnitřně klidná.“ Křest proběhne pozítří, tedy 17. dubna, v břevnovském kaštanu, předskakuje Urband.

Guerilla poté, co vydala trojici alb Josefa Klíče (Requiem za Magora), kapely Slum a grafických partitur Milana Adamčiaka zpracovaných Agonem (nebojte, dočtete se v HIS Voice!), k Dégéčkům přidává další návdavky, alba Burgtheatru (Svět podle Brabence) a dua Brabenec / Karafiát (Létání je snadné). Další slovo má Lábus:

BURGTHEATER – SVĚT PODLE BRABENCE
Skupina Burgtheater povstala v roce 2006 z popela legendami a vůní ředidla opředené plzeňské undergroundové kapely The Suřík. Od té doby tvoří program tria (saxofony, hlas, kytara, basová kytara, automatický bubeník) zhudebněné básně/příběhy saxofonisty Plastic People of the Universe Vratislava Brabence, který se jako host objevuje i na zmíněné nahrávce. Křest se uskuteční v plzeňském Anděl Cafe Baru (Bezručova 1) a mimo domácí Burgtheatr vystoupí Vráťa Brabenc a Joe Karafiát. Po koncertě se uvedou se filmy Host (natočený Bedřichem Glaserem podle povídky Ladislava Klímy „Jak bude po smrti“ v hlavní roli s Milanem Šteindlerem. Mimo jiné si zde zahráli i členové PPU včetně Brabence) a Cesta na venkov (režie Hana Boříková, film natočený podle stejnojmenné
povídky Ivana Wernische. V rolích herců-neherců se představí Vallys a Burgtheater, hudební doprovod filmu obstaral Tomáš Vtípil a Jiří Šlupka Svěrák).

VRÁŤA BRABENEC & JOE KARAFIÁT – LÉTÁNÍ JE SNADNÉ
Kmenoví hudebníci skupiny The Plastic People Of The Universe – saxofonista a zpěvák Vratislav Brabenec a kytarista Joe Karafiát – vystupují také jako duo zhudebňující Brabencovy básně. Volný, až freejazový saxofonový doprovod násobený nevázanou a experimentující kytarovou hrou působí velmi přesvědčivě v kombinaci s monotónně naléhavým, emotivním Brabencovým přednesem. Každé vystoupení je neopakovatelé a jinak zběsilé, tohle pochází z roku 2007 a zastihuje oba protagonisty v plné síle. Vychází jako pozornost k letošním Brabencovým 70. narozeninám. Křest spojený s připomínkou významného životního jubilea Vratislava Brabence (nar. 28. 4. 1943) se uskuteční v sobotu 27. 4. v nově zřízeném klubu Pilot v Donské ulici č.p. 19 v pražských Vršovicích. Od 19 hodin vystoupí voice band Břežanští kastráti s novinkami z Brabencovy poezie, krátce zahraje oslavenec s Joe Karafiátem a pokřtí CD, v Praze se premiérově představí Burgtheater a na závěr zahude Joe Carnation Band. 


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.