Devětatřicetiletý australský skladatel Robert Curgenven žije v britském hrabství Cornwall a ve své tvorbě jde k samému jádru – zajímá se zejména o fyzikální vlastnosti a fyzické účinky zvuku. Výzkumy a realizace provádí pomocí gramofonů se speciálně vyrobenými deskami (dubplates) s mikrotonálními harmoniemi, kytarových vazeb a neprocesovaných terénních nahrávek zajímavě rezonujících míst. Třiadevadesátý program zveřejněný na internetovém Touch Radiu v šestnácti minutách své stopáže nabízí rezonance z Berlína, Tokia, Sydney, Milána, Hamburku a Ósaky a zvuk varhan z kostela ve West Penwith. A konečně v mikrofonem zachyceném stereozáznamu osmikanálové instalace zní i větrák. Tenhle druh hudby mám čím dál raději. je hmatatelná a dokonale interaktivní. Mezi jejím zánamem a vašima ušima se totiž – pokud posloucháte záznam – nachází řetězec přehrávač-zesilovač-reproduktory, který má stěžejní roli v celkovém vyznění kusu. To samozřejmě platí pro každý druh reprodukované hudby, pro díla Richarda Curgenvena (a dalších: Hafler Tria, Philla Niblocka…) obzvlášť. Poslouchejte opakovaně, z různých systémů, choďte přitom po místnosti…
Touch radio: Rezonující kouty světa
Planeta Eraserhead
Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.
Zkouška sirén – Kam pro písně?
Staré a nové cesty ke zlidovění.
Zvuk a čas bez významových nánosů
Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.
Most mezi dvěma světy
Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.
Hermovo ucho – Art of Duo
Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.
Ensemble Terrible deset let na scéně
O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.
Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka
Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.
Zkouška sirén – hudba z rukavičky
Technologické ambivalence Laetitie Sonami
Slzy jsou v pořádku…
S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.
Operní pocta „odlišné“ prominentce
V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

