- Inzerce -

Videa na víkend – 007

Místo premiéry nové bondovky si dopřejme pár souvisejících hudebních kousků.

Tento týden měl v kinech zasahovat agent jejího veličenstva. Místo toho zasáhla karanténa a James Bond musí počkat na listopad. Než se dočkáme, můžeme si místo toho dopřát alespoň pár hudebních momentů spojených s touto filmovou sérií. Koneckonců hudba byla vždy důležitou součástí bondovského popkulturního fenoménu, od charakteristického ústředního tématu, po čekávání, kdo se zhostí úvodní písně u nového dílu.

A kořeny bondovského leitmotivu  jsou prý v této indicky znějící melodii, kterou Monty Norman napsal pro muzikál A House for Mr Biswas, aby ji pak zrecykloval pro první bondovku, Dr. No.

Slavně se profláklé znělky chopil John Zorn.

Takto ji zahrál soubor muzikálních vrtulníčků

Příběh Jamese Bonda převyprávěl a do Kingstonu přesadil Barry Adamson.

Když bylo oznámeno, že píseň k nejnovějšímu dílu série natočí Billie Eilish, vyrojilo se množství srovnání se všemi předcházejícími interprety. To si tedy můžeme nechat od cesty a podívat se na pár z těch, kdo se do filmu nakonec nedostali. K filmu Thunderball měl zazpívat Johnny Cash.

U For Your Eyes Only se původně uvažovalo o skupině Blondie. Jejich stejnojmenná píseň nakonec vyšla na albu The Hunter.

Někteří hudebníci si zřejmě zkouší napsat bondovskou písničku jen tak, do šuplíku, co kdyby náhodou… To byl údajně případ Pet Shop Boys a jejich This Must Be the Place I Waited Years to Leave.

A od hudby ještě k naší oblíbené disciplíně, totiž filmovým ruchům. Tady je sestřih povedených momentů z několika posledních filmů.


O deskách (ne)zakázaných

Kniha Česká rocková alba. Zákazům navzdory 1969–1989 přes veškerou čtivost nezodpovídá základní otázky podzemního pohybu nahrávek a samotné definice „zakázaného“.

Zkouška sirén – Rytmy k jiným světům

Dva filmy s hudbou a smrtí v hlavní roli

Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.