- Inzerce -

Videa na víkend – Der Marebrechst vystavující a instruktážní

Dnešní Videa jsou pozvánkou na opavskou výstavu Petra Válka.

Tisková zpráva Bludného kamene praví, že opavská výstava Přítvory (a jiná havěť) – druhá kapitola navazuje na Válkovu výstavu v brněnské Vašulově kuchyni. V Opavě nabízí zejména ukázku autorových prací z poslední doby, kdy se zabývá konstruováním zvukových hřmotičů – kinetických hudebních nástrojů a video performancí, které se staly na youtube celosvětovým fenoménem.

Petr Válek (*1976) žije a pracuje v Loučné nad Desnou v Hrubém Jeseníku. Vyučil se kameníkem, pracoval jako ošetřovatel v domově důchodců, teď se živí jako umělec. Od dětství se věnuje malování, kreslení, ilustracím a hudbě. V posledních letech také staví z domácí potřeb mechanické a elektro-mechanické zvukové nástroje, různé samohybné, či kinetické objekty. Jako Der Marebrechst – noiseový muzikant / vynálezce / kutil / youtuber nahrává v domácím studiu na zahradě, nebo v krajině „instruktážní“ videa, která zveřejňuje na facebooku.

Výstavu je mezi 5. srpnem a 6. zářím vidět v opavské galerii Cella a Hovorny, kurátory jsou Miloš Vojtěchovský, Ondřej Merta, Martin Klimeš, k výstavě je připraven katalog s texty autorů koncepce výstavy v Brně Miloše Vojtěchovského a Ondřeje Merty, Pavla Klusáka a Tomáše Procházky. Součástí katalogu je CD s aktuální hudební tvorbou autora.


O deskách (ne)zakázaných

Kniha Česká rocková alba. Zákazům navzdory 1969–1989 přes veškerou čtivost nezodpovídá základní otázky podzemního pohybu nahrávek a samotné definice „zakázaného“.

Zkouška sirén – Rytmy k jiným světům

Dva filmy s hudbou a smrtí v hlavní roli

Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.