- Inzerce -

Videa na víkend – Pierre, Frank a Lemmy

Dnes se omezíme na jedno dlouhé a jedno krátké video a v obou případech půjde ještě o reakci na nedávná úmrtí významných muzikantů. Smrtí Pierra Bouleze jako by se uzavřela jedna etapa vážné hudby. Boulez se stal symbolem nekompromisního umělce, opovrhujícího eklekticismem a odmítajícího podbízet se publiku: „Chcete-li jakousi supermarketovou estetiku, mějte ji, nikdo nebude proti, ale každý na ni nakonec zapomene, protože každá generace si stvoří vlastní supermarketovou hudbu – jako produkt, který po osmi dnech shnije a už se nedá jíst, takže ho musíte zahodit.“ S populární kulturou se Boulez sblížil výjimečně, skrze spolupráci s Frankem Zappou, která je zachycena na albu Perfect Stranger. Zappova orchestrální hudba dirigovaná Boulezem (a také Kentem Naganem) zní také jako doprovod filmu The Amazing Mr. Bickford, který se Zappou natočil výtvarník Bruce Bickford.

 

A na výše uvedený Boulezův citát nabízíme odpověď osobnosti srovnatelně „husté“.

 

 


Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.

Nevyzkoumatelné

„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.

Přehled soudobé hudby na Pražském jaru

Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.

Zkouška sirén: Sono-fenomenologie

Martin Nitsche a filozofie skrze sluchátka