- Inzerce -

Egon Bondy (20. 1. 1930 – 9. 4. 2007) – kulaté výročí narození aneb Proč se zabývat jinou hudbou

Trhají se mi střeva / tím vším co musím sežrat každý den z rozhlasu / zvláště na stanici Hvězda / Ty fašistické kecy / každou půl hodiny / ještě tak jdou jedním uchem tam a druhým ven / ale texty naší pop-music / a hlasy které zpívají / způsobují sraní a blití / a hrůza jde z lidí / kteří si stanici Hvězda pouštějí i na plovárně / Jsou to ještě vůbec lidi? / Není to hovado které se válí v hovnu / a nemeje se? / Nejsprostší slova která můžeme říkat / jsou nic proti tomu co musíme slyšet / A ti zpěváci a ti textaři se za svoji sviňárnu topějí v  prachách – ať se jima zadusí / Ještě nikoho jsem neslyšel zazpívat si / jediný šlágr stanice Hvězda

(Básně z roku 1978)


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.