- Inzerce -

Láska na dálku v Brně

Finská skladatelka Kaija Saariaho se do hledáčku HIS Voice dostala již několikrát a s blížící se českou premiérou její opery na libreto Amina Maaloufa L’Amour de Loin, tedy Láska na dálku neuškodí si ji připomenout. M9stem činu se stane Národní divadlo Brno. Již v roce 2004, kdy toto dílo bylo poměrně čerstvé, ní rozhovor vedla Tereza Havelková. O deset let později ji vyzpovídal náš slovenský spolupracovník Daniel Hevier ml. Oba rozhovory jsou k dispozici zdezde.

Opera pro tři interprety, jejíž inspirací se stal středověký příběh skutečné historické postavy, trubadůra Jaufrého Rudela, se od své premiéry dočkala vícero inscenací, podívejte se pro srovnání na dvě upoutávky.

Pro koncertní uvádění vytvořila skladatelka také jakýsi výtah v pěti částech.

Brněnskou inscenaci bude režírovat Jiří Heřman, o hudební nastudování se stará Marko Ivanović.

 

 


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.