- Inzerce -

Nemožnost videa na víkend

Ediční řada, kterou byste na youtube nikdy neměli najít, se jmenuje TACOM – Take a Chance On Me. Spoluautorem všech alb je pošta.

Mail art i výroba hudebních děl – opusů, nosičů i jiných artefaktů – nejsou ničím novým, v internetové éře se ale z nízkonákladové, cílené možnosti rozšiřování DIY sítí navíc stalo i gesto protestu, připomínka toho, že umění tu bylo dřív než internet, a konečně oáza offline odpočinku. Sylvain, šéf belgického labelu ini.itu, si v rámci svých promotérských a vydavatelských aktivit založil značku Take a Chance On Me.

Zkus to se mnou a zkus to taky s poštou. Zájemci o jednu z katalogových položek k akci musejí přistupovat s důvěrou. Koupíte si album, které jste neslyšeli – to kdysi bývalo běžné a kdo to občas neudělá ještě dnes, není podle mě hudbymilec – a svěříte svůj osud do rukou pošty. Obaly alb jsou řešeny tak, aby je pošta, coby spoluautor dotvořila, všechna razítka, přípisy a samolepky jsou součástí výsledného tvaru. Až vám objednávka přijde, máte za úkol vyfotit ji a poslat obrázek vydavateli – finálním krokem realizace, jejíž spoluautorství je podepsáno hudebníkem, poštou a příjemcem, je totiž dokumentace na Discogs. U ztracených zásilek se dokumentují pokusy o dohledání.

„Of course, no preview, no samples, no bandcamp, no soundcloud: you really have to take a chance on the one you choose!“ píše vydavatel na svém webu a připojuje instrukce, jak se připojit, i seznam dosud vydaných a čekajících titulů. Zatím jich není mnoho, projekt, jak se zdá i z mailu, jímž jsem na něj byl dnes ráno upozorněn, sotva začal.

PS: Na závěr přeci jen video, tříhodinový mixtape toho, co všechno značka ini.itu páše.


Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.