- Inzerce -

O Reche Modo: Objections

Za projektem O Reche Modo stojí v Praze usazený francouzský hudebník Romano Krzych, který začínal jako saxofonista, delší dobu se však věnuje především různým extrémním podobám zvukového umění.

Kromě saxofonu využívá elektronické ruchy všeho druhu, zavazbený mixážní pult, zkreslený vokál či přetáčené a různě ždímané diktafonové nahrávky. Zvuková drť, kterou tímto způsobem vytváří, je velmi intenzivní, často i značně agresivní, je v ní však přítomen jistý prvek virtuozity, zvukové pletivo jeho nahrávek je velmi pestré a ačkoliv jde jistě především o noise, nahrávky jsou vždy velmi dynamické a plné změn.

Romano Krzych své přístroje dohání na samotný limit jejich funkčnosti a z recyklovaných nahrávek destiluje temnou materii, která posluchačům hrozí přeprogramovat mozek. V jeho hudbě je ale vždy velká porce humoru i když je to humor tak zaumný a tak dobře skrytý, že je potřeba velmi speciálního naladění, aby s ním člověk mohl souznít. Pozorného posluchače však odmění nevšedním zážitkem.

Nahrávku Objections tvoří dvě půlhodinové kompozice plné divokých analogových glitchů, přepínání kazet, tahání pásku, šumu a drobného vazbení. Zvukový tok je extrémně přetržitý, složený z desítek a stovek drobných zvukových událostí. Je zde však místo pro klidné pasáže i pro stopové množství ticha, které se zjevuje v pauzách mezi jednotlivými glitchy a chuchvalci vazbení. Do rozbitého vesmíru O Reche Modo se občas zjeví útržky hudby, recyklovaný groove tvoří například orámování skladby Objections.

Zvukově se nahrávka pohybuje prakticky pouze ve vyšším spektru, syčivé a pištivé zvuky vazeb mají navrch, basových frekvencí se tu příliš nedostává. Možná trochu lépe je na tom v tomto ohledu skladba Objections 2, ale asi jen o málo. Romano Krzych rozleptává zvuky svým sonickým vitriolem a výsledkem je skřípající zvuková hmota, agresivní a silná, která rozhodně není pro každého.

Objections je skvělá nahrávka, je vysokou školou noisu. Pokud se někdo zajímá o tento žánr, chce se v něm zdokonalit a nevadí mu „old school“, zde je jednoznačně pokročilá studijní nahrávka.

O Reche Modo: Objections
Afterhours Eden Prostitute (https://afterhoursedenprostitute.bandcamp.com/album/o-reche-modo-objections-aep-t-029)


Zkouška sirén – Rytmy k jiným světům

Dva filmy s hudbou a smrtí v hlavní roli

Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.