- Inzerce -

Paralelní svět Les Rallizes Dénudés

Sbírání bootlegů – pirátských alb není vzhledem k jejich většinou pofidérní pro každého. Pokud si ale někdy chcete poslechnout japonské Les Rallizes Dénudés, nezbývá vám nic jiného než se s ní smířit. Tahle skupina totiž funguje poněkud jinak, než bývá zvykem: koncem šedesátých let vznikla v  radikálně levicových divadelních kruzích a její vystoupení připomínala warholovskou show Exploding Plastic Inevitable – zpěvák a kytarista Takeshi Mizutani ostatně miloval zpětné vazby a hlukové stěny druhého alba Velvetů a debutové desky tria Blue Cheer. První studiové nahrávání Rallizes dopadlo tak katastrofálně, že se Mizutani rozhodl do studia již nikdy nevkročit a na všech koncertech nadále hrát uzavřený repertoár několika písní s repetitivními riffy, nad nimiž divoce čaroval hlasem a  kytarou. Když se baskytarista Rallizes Moriyasu Wakabayashi 31. března 1971 spolupodílel na únosu letadla do Severní Koreje (čeští rockeři jistě vzpomenou na seriálové Mimikry a olympikovskou perlu Únos), uzavřel se paranoiou stíhaný Mizutani do izolace a několik let vycházel ze svého bydliště pouze na nejnutnější nákupy. Kult Rallizes ale rostl a  Mizutani s nejrůznějšími doprovodnými hudebníky začal na přání oddaných příznivců sporadicky vystupovat. Každý koncert byl nahráván a početná diskografie bootlegů nejrůznější kvality se jednou stane jediným odkazem jedné z nejneobvyklejších skupin v dějinách rocku.


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.