Skladatel Pierre Boulez nepatří k těm, kdo chrlí jednu kompozici za druhou. Poslední novou skladbu napsal před více než deseti lety, od té doby se věnuje především dirigování, nyní ovšem prosakují (třeba zde nebo zde) zvěsti, že pracuje na novém díle. A aby toho nebylo málo, má jít rovnou o operu, tedy o formu, v níž se zatím stařešina evropské moderní hudby nevyjádřil. Plány na operu kul Boulez v šedesátých letech s Jeanem Genetem, v devadesátých s Heinerem Müllerem, aniž by to kdy vedlo k výsledku. Námětem opery má aktuálně být Čekání na Godota Samuela Becketta, premiéra se má odehrát v roce 2015 v milánské La Scale.
Pierre Boulez píše operu (pravděpodobně)
Planeta Eraserhead
Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.
Zkouška sirén – Kam pro písně?
Staré a nové cesty ke zlidovění.
Zvuk a čas bez významových nánosů
Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.
Most mezi dvěma světy
Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.
Hermovo ucho – Art of Duo
Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.
Ensemble Terrible deset let na scéně
O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.
Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka
Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.
Zkouška sirén – hudba z rukavičky
Technologické ambivalence Laetitie Sonami
Slzy jsou v pořádku…
S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.
Operní pocta „odlišné“ prominentce
V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

