- Inzerce -

Pozítří: SEC_ & Dario Sanfilippo + Mooncup Accident (a taky Tony Buck popozítří)

Rogomichkin uvádí a zve do Baryton Cafe (Husinecká 29, Praha). Pozítří (22. dubna) tam vystoupí italské duo SEC_ a Dario Sanfilippo a tuzemský dream couple Mooncup Accident.  

SEC_ je umělecký pseudonym Mimma Napolitana, neapolského hudebníka, který se na poli elektronické a konkrétní hudby, rozhlasových kusů a improvizace pohybuje na kolech cívkového magnetofonu a zpětných vazeb. Na zpětnou vazbu a netradiční metody syntézy se orientuje i ve Vídni žijící Dario Sanfilippo. Duu právě vyšlo debutové CD Fame d’Aria na francouzském labelu Tsuku Boshi. Čekejte digitální zpětné vazby, analogové zvukové vyprávěnky, škrudnání i hudbu sfér.

O den později, 23. dubna, duo vystoupí v pardubickém Divadle 29 v roli předskokanů kapely Tonyho Bucka Transmit.

Zpět k Barytonu: Improvizační duo Mooncup Accident vydává novou, v pořadí už třetí kazetu, obsahující bezmála čtyřicet minut „menstruačního blues“. Název, který vyjadřuje spíš přání než realitu, říká: Dril je pryč. Guturální, těkavá, bzučivá, hysterická a potlačovaná zvuková matérie by se dala popsat také jako rituální forma uspořádaná kolem dutiny. K počátkům žánru se spolu s Mooncup Accident dostáváme změnou perspektivy. Nejde jen o to, že k černé namísto pigmentu odkazuje světloplachost. Rozhodující je, že blues se zde znovu stává hudbou otroků.  Žánr, ve kterém se během století namísto černi zabydlel kulturní podvod, se tříští a mění v ma…teriál, v němž se člověk pohybuje jako na smetišti: formálně blues začíná od jedné struny, a pokud jde o obsah, emoce mají blízko k odpadkům – podobně jako při menstruaci.  Jako celek hudební produkce Mooncup Accident názorně ukazuje, jaká je pozice otroka. Jeho výraz je smíšen s prostředím, které ho zotročuje. Ozývá se z omezeného prostoru. Proto interpreti menstruačního blues pracují ve vrstvách. Únikovou cestu redukují na prohrabávání, ale také vršení.  Osvobozený otrok liberální doby sice neodmítá improvizaci, honorář ani cestování – ale to všechno chápe pouze jako další podobu otroctví, které nás definuje. Improvizovaný odpad je ohraničen momenty strojové práce a nuceného odpočinku.


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.