- Inzerce -

Rashad Becker na Stimul Nights: Hudba jako futuristické povídky

STIMUL festival opět přiváží v české premiéře hudebníka, který ukazuje nové trajektorie na poli analogové elektroniky, hypnotizuje výrazným citem pro hutné a neustále se proměňující hudební příběhy. V rámci série STIMUL Nights se představí německý hudebník Rashad Becker, vystoupí 10. dubna v experimentálním prostoru ROXY/NoD.

Experimentální elektronik pracující s velmi složitou texturou svých čistě syntetických kompozic Rashad Becker je zároveň řemeslník, inženýr zvuku a muzikant. Pracuje na Dubplates & Mastering a vedle toho provozuje vlastní studio Clunk. Remixoval skladby Jakiho Liebezeita a Burnta Friedmana nebo Christiana Wolfartha. Jeho první deska Traditional Music of Notional Species, Vol 1. vyšla v minulém roce na značce PAN a byl to jeden z nejočekávanějších a nejvíce ceněných experimentálních titulů roku. Becker nabízí futuristicky znějící tvar čistě elektronických kompozic, který však vědomě operuje s tradicí experimentální hudby, jež vznikla v 50. letech díky skladatelům jako Karlheinz Stockhausen či Pierre Schaeffer nebo pozdější tvůrci Jean-Claude Risset a Bernard Parmegiani, ale také vědomě operuje s ozvuky radikální klubové scény a analogové avantgardy.


Rashad Becker je v současnosti jedním z nejvyhledávanějších zvukových inženýrů současnosti. Dělal mastering prominentním a převážně elektronickým projektům Floriana Heckera, Marcela Dettmanna, Jamieho Lidella, Roberta Piotrowicze. Masteroval celou sérii Recollection GRM, alba Pantha Du Prince, Shackletona, Holly Herndon, souboru Zeitkratzer, violoncellisty Eriku Friedlanderovi, Miky Vainia, Heleny Gough a dalším. Katalog jím masterovaných titulů v současnosti čítá na imponujících 1200 položek.


Před Rashadem Beckerem vystoupí Mataiotechnia. Za tímto projektem se skrývá Jan Burian ml. Hudební skladatel, divadelní režisér a performer. Zabývá se hudbou všech žánrů od elektronické přes vážnou hudbu po rituální či duchovní. Zvláště se zajímá o aplikaci hudby a zvuku v každodenním životě. V divadelní práci klade důraz na jednoduchost a propojování různých žánrů i oborů. Jeho vášní je alchymie. Je zakládajícím členem mezioborové umělecké skupiny Kyklos Galaktikos.

Vstupné: 150 Kč předprodej / 190 Kč na místě

FB event: https://www.facebook.com/events/948526558514543/

Předprodej: https://www.smsticket.cz/vstupenky/3729-stimul-nights-rashad-becker-de.aspx


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.