- Inzerce -

Riftová zóna v Ústí nad Labem

Lloyd Dunn, americký hudebník a multimediální umělec dobře známý i čtenářům HIS Voice, vystavuje kus pro bezdrátová sluchátka.

Dům umění v Ústí nad Labem ve své Galerii 3 hostí od 9. listopadu do 11. února dílo Lloyda Dunna, jehož osobitou vnímavost vůči zvukovým prostředím, za nimiž cestuje, jež vytváří a jimiž se nechá obklopovat, dobře známe i z jeho tvorby i z textů, jež napsal pro HIS Voice.

Tisková zpráva Domu umění praví, že „dílo Rift Zone lze chápat jako tajemnou fugu generovaných a nahraných zvuků, které mají reprezentovat průřez zemskými energiemi a skladba zachycuje jejich možnou vnímatelnou podmnožinu. Pomocí zvukových podmínek se autor pokouší o podpovrchové zkoumání vlastností mýtických prvků země, vzduchu, ohně a vody, a to v kontextu prohmatávání země jako určitého dynamického integrovaného systému. Víme, že tento systém kombinuje přírodní, geologické a elektromagnetické síly z více překrývajících se sfér, které se někdy ignorují nebo naopak na sebe vzájemně působí či vytvářejí nevyzpytatelné výstupy. Geofyzikální vědy nám přináší spoustu informací; mnohé umíme již pochopit, ale země stále skrývá svá tajemství, a pokud je nelze empiricky popsat nebo znázornit, alespoň můžeme dát volný průběh naší fantazii.

Lloyd Dunn (1957, Iowa) se věnuje multimediální tvorbě, ohledává možnosti technologií pro tvůrčí vyjadřování a zabývá se otázkou lidského vnímání uměleckého díla na základě různých podnětů a identifikací zkušenosti. Na University of Iowa v USA vystudoval obory multimédia u Mel Andringy a Hanse Bredera a elektronická hudba u Kennetha Gabura. Je zakládajícím členem experimentální skupiny Tape-beatles a v 90. letech redigoval a vydával zin časopisy Photostatic a Retrofuturism. Od roku 2009 pracuje na projektu online podcastů pod názvem nula.cc. Žije a pracuje v Praze, kde v létě 2022 představil v rámci Festivalu m3 práci Locomotive II na Masarykově nádraží. Spolupodílel se na projektu Radio Art Zone, kde najdeme i jeho dvacetihodinovou zvukovou kompozici nula.cc Beyond sublargo, jenž je poeticky výpravnou a imaginativní cestou rozlehlou krajinou.“

Lloyd Dunn zpřístupnil Rift Zone i na svém bandcampu.


Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první sólovou desku, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.