- Inzerce -

Bambounou: Parametr Perkusja

Po třech letech ticha se vrací jedna z hlavních postav pařížské techno scény, Jéremy Guindo-Zegiestowski a.k.a. Bambounou, s EP o třech skladbách. Podle svých slov pro Inverted Audio strávil čas od svého posledního alba Centrum kromě neúnavného koncertování ve studiu, kde pracoval na svém zvuku. Tři roky práce jsou dobře vidět a hned po prvních taktech nové nahrávky je jasné, že se soustředil především na rytmickou stránku a další minimalizaci svých produkčních postupů.

První track, Dernier Metro, začíná polyrytmickým minimalistickým beatem, ke kterému se brzy přidá jednoduchá, snová melodická linka. Je to jedna ze všehovšudy dvou melodií, které se na novém EP vyskytují. Dále už se věci komplikují jenom rytmicky. Ale přestože je možné napočítat tři až pět polyrytmů najednou, celek nepůsobí přesyceně. V podobném duchu se nese i zbytek EP. Polymetrické struktury dovolují posluchači vybrat si perspektivu, z jaké bude na dění nahlížet, podobně jako u optické iluze, kde není jasné, jestli jsou na obrázku dva obličeje, nebo číše. A tak se může posluchač například při poslechu Kosovo Hardcore přistihnout, že aniž se cokoliv podstatného změnilo, má takt najednou tři a ne čtyři doby a kompozice se zpomalila o čtvrtinu. S trochou cviku lze potom mezi těmito módy libovolně mentálně přepínat, což významně přispívá k tomu, že ani při mnohokrát opakovaném poslechu se Parametr neomrzí.

Za poslední tři roky existence labelu 50Weapons se Bambounou stal jedním z jeho pilířů a vydal na něm i většinu své hudby – vyšly tam obě jeho alba a 7 EP. Číslovka v názvu odkazuje k celkovému počtu releasů, který byl od počátku daný. V pořadí pátá kompilace s všeříkajícím názvem R.I.P. 50Weapons ale vyšla na podzim roku 2015, a tak nové EP vyšlo na labelu Disk, založeným v roce 2017 producentem Don’t DJ poté, co zrušil svůj předchozí label Diskant. Troufnu si prorokovat, že to není jeho poslední release na tomto labelu, protože z rytmického hlediska si oba producenti budou jistě dobře rozumět.

Osobně se mi jeho nový přístup velmi zamlouvá. Amalgám afrických rytmů a surové městské atmosféry postkomunistického Polska je opět o kus dokonalejší, než na předchozích albech. Postupný přechod od čistě digitální produkce ke stále více analogově vybavenému studiu k výslednému zvuku také významně přispívá, už jenom proto, že jako jednu z hlavních inspirací Jéremy uvádí moment, kdy se nastěhoval do nového studia a “všechno zapojoval špatně”. Nezbývá tak, než mu přát mnoho dalších takových inspirativních omylů – o autorově schopnosti je kreativně zpracovat již po tomto kousku nelze pochybovat.

Bambounou: Parametr Perkusja

Disk (https://soundcloud.com/d1sk)


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.