Před třemi dny proběhla v Galerii Díra (tvořené sluchátkovou zdířkou ve zdi domu na adrese Školská 28) vernisáž nového zvukového díla nazvaného Empty Garden, které „vychází ze stejnojmenné skladby pro osobní poslech v ulicích Tokia z roku 1999.“ Autor Carsten Nicolai (známý i coby Alva Noto), na jehož přání galerie doporučuje, aby se posluchači vybavili pokud možno otevřenými sluchátky, o svém díle říká: „Empty Garden je zvuková kompozice pokoušející se spojit dvě prostorově oddělené lokace, městský prostor se pak stává vlastním místem akce. Diváci jsou vyzváni k poslechu hudební kompozice i městského šumu v okolí. Vysoké frekvence nahrávky stopy zvyšují sensitivitu k vnímání hluku na pozadí, který je v nahrávkách obyčejně odfiltrován. Směs zvukových komponentů pak poukazuje na obklopující akustickou situaci, od zvuků města, po intimnější zvuky dvorku, kde se galerie nachází.“
Carsten Nicolai v Díře
Planeta Eraserhead
Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.
Zkouška sirén – Kam pro písně?
Staré a nové cesty ke zlidovění.
Zvuk a čas bez významových nánosů
Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.
Most mezi dvěma světy
Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.
Hermovo ucho – Art of Duo
Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.
Ensemble Terrible deset let na scéně
O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.
Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka
Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.
Zkouška sirén – hudba z rukavičky
Technologické ambivalence Laetitie Sonami
Slzy jsou v pořádku…
S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.
Operní pocta „odlišné“ prominentce
V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

