- Inzerce -

Former Ghosts na Creepy Teepee

Jedním z nejočekávanějších akvizic druhého ročníku kutnohorského festivalu Creepy Teepee (15.-18. 7.) je projekt Former Ghosts, za kterým stojí losangeleský rezident Freddy Ruppert (ex-This Song Is a  Mess But So Am I), obklopující se spolupracovníky poměrně zvučných jmen: Jamie Stewart (Xiu Xiu), Nika Roza Danilova (Zola Jesus) nebo Yasmine Kittles (Tearist). Sice mi není známo, v jaké sestavě se skupina v Kutné Hoře představí (pravděpodobná se jeví účast Yasmine, protože Tearist na Creepy Teepee také vystoupí), určitě je na co se těšit. V  hudbě Former Ghosts se sbíhají vlivy Joy Division, Soft Cell, The Smiths a (nemůžu si pomoct) Erasure, ale co je odlišuje od stovek jiných elektronických popových kapel, je to, že všechny nálady, které se tu prolínají, melancholie, exaltovanost, erotické napětí i lehce perverzní hravost tu často dosahují svých krajních poloh. Jistě, nacházíme se pořád v rovině zábavy, přesto se v hladkém povrchu písní Former Ghosts dají najít škvíry, skrze které je možné nahlédnout do jeskyní, v kterých žijí monstra. Vhodnou upoutávkou bude klip k písni Hold On z loňského debutového alba Fleurs (Upset! The Rhytm). Jde o nejlepší opilecký klip, který znám, minimálně od dob legendárního videa Trinklied Eistürzende Neubauten, a proto doporučuju sledovat v ranní kocovině.


O deskách (ne)zakázaných

Kniha Česká rocková alba. Zákazům navzdory 1969–1989 přes veškerou čtivost nezodpovídá základní otázky podzemního pohybu nahrávek a samotné definice „zakázaného“.

Zkouška sirén – Rytmy k jiným světům

Dva filmy s hudbou a smrtí v hlavní roli

Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.