- Inzerce -

Institut intermédií zve na Critical Machine Operu…

…a praví: „Critical Machine Opera je kombinace experimentální hudby a taktických médií. Je to Anti_Opera – průnik několika různých prostorů: stochastické syntézy, zahuštěných zvukových hmot a aplikací softwarových robotických „útočníků“ používaných k získávání dat na síti.

Robert B. Lisek je polský umělec, matematik a skladatel, zaměřující se na výzkum numerických, biologických, nebo sociálních systémů a procesů. Podílí se na řadě mezinárodních a mezioborových projektů v oblastech kriticko-umělecké strategie, hacktivismu a taktických médií. Jeho práce vychází z konceptuálního a softwarového umění, z kritických médií, ale nesnadno se kategorizuje. Je také jedním z průkopníků umění UI (umělé inteligence), skladatel, autor mnoha projektů na pomezí spektrální, stochastické, konkrétní a hlukové hudby.

chfs (Christian F. Schiller) je rakouský experimentální skladatel, autor mnoha projektů v oblasti konceptuálního zvuku, instalací, koncertů, performancí. Založil organizaci in-dust.org a organizuje festival Sakra!

Manuel Knapp je rakouský alchymista, působící na poli experimentální kompozice, počítačové animace a výtvarného umění. Vystupuje také jako hlukový hudebník a pracuje s různými médii. Je autorem řady výstav, koncertů a projekcí prezentovaných v mezinárodním měřítku.

A konečně host Michal Cáb je český výtvarný umělec zabývající se hlavně zvukem, intercreakcí mezi obrazem a zvukem. Vystudoval teologii, pokračoval studiem oboru CAS (Centrum audiovizuálních studií) na FAMU a absolvoval doktorandské studium na Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru Konceptuální tvorby. Od roku 2009 působí jako odborný učitel oboru Multimediální tvorba na SUPŠ Bechyně (multimediální technologie, praktická cvičení v multimédiích). Jeho doménou je operační systém Linux a aplikace Pure data, jejichž možnosti zkoumá v rámci tvorby. Je známý jako hudebník především hlukového žánru a programátor, spolupracuje často s divadelníky a výtvarnými umělci.“

Dnes v 19:00 v Institutu intermédií (hala H25, FEL ČVUT, Technická 2, Praha 6), vstup zdarma či live stream zde.


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.