- Inzerce -

Jen žádné zásuvky

Unplugged nemusí znamenat jen drnkání na španělky, beztak od nich vedou mikrofony (nebo kabely) do aparatury zapojené do elektrické sítě. Hrát „bez zapojení“ lze i jinak. Slovenský label Zvukolom, jehož protagonistou je skladatel a producent Jonás Gruska (mimo jiné výrobce rozkošného instrumetu Elektrosluch) ohlásil na sobotu 6. září festival Zvůk. Klíčovými slovy bratislavské akce jsou outdoor, soudart, drone, především ale solar power – ano, celá akce bude „poháněna“ jen sluncem. Uskuteční se na tajném místě, které bude zájemcům sděleno výhradně e-mailem, takže klikněte na festivalový link a zkuste se s pořadteli spojit.

Mimochodem, kam nemůže slunce, tam musí baterky. Takhle hráli koncem května v jedom pražském průjezdu noiseoví Žužu. Buřty, devítky, tužkovky…





Poslední slovo ale musí mít Homer.


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.