- Inzerce -

Kaoru Abe

Japonský saxofonista Kaoru Abe (1949 – 1978) žil příliš krátce na to, aby se dozvěděl, že se stal ikonou japonské experimentální scény. Zemřel v důsledku předávkování drogami, zaživa však pro svět hry na saxofon znamenal tak nějak totéž, co Jimi Hendrix pro elektrickou kytaru. Jeho styl a tón je prý nejdrsnější ze všech saxofonistů, o čemž se lze přesvědčit na poměrně slušné řádce alb, většinou zcela sólových a  posmrtně vydaných. Kromě altsaxofonu tenhle divoch hrál i na klarinet, harmoniku a kytaru. Těch smrtí promarněných možností: představte si ho s  kolaboracích s Ruins, Keijim Hainem, Otomem…


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.