Běloruská improvizační skupina Knyaz Myshkin kolem kytaristy Lavona Narusheviche vydává své nahrávky především prostřednictvím webu. Nejnovější kolekce Pasiarod zachycuje proměnlivou sestavu při třech koncertech v Minsku, bonusem je videozáznam. Konstantou všech tří setů na Narushevichova kytara a dechové nástroje Viktora Siamashky, dalšími účinkujícími je například švédský elektronik Herman Muntzing, díky jehož přednatočeným i živě generovaným zvukům se občas zdá, jako by se jednalo o záznam free jazzové kapely na staveništi, a ruský saxofonista Sergej Letov. Knyaz Myshkin netouží po lesklém virtuózním výsledku, jeho hudba je rachotivá, rozervaná, občas zakoktaná a tu a tam i spící. Je-li improvising „zesíleným dechem“ a „otiskem života a zkušeností“ hudebníka, nebojí se tihle Bělorusové reflektovat vedle vznešených ani ty pitomější epizody. Je to syrové, ale promlouvá to pravdivým hlasem. Ku stažení u veleplodného ruského netlabelu Clinical Archives.
Knyaz Myshkin – Pasiarod
Zkouška sirén – Kam pro písně?
Staré a nové cesty ke zlidovění.
Zvuk a čas bez významových nánosů
Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.
Most mezi dvěma světy
Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.
Hermovo ucho – Art of Duo
Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.
Ensemble Terrible deset let na scéně
O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.
Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka
Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.
Zkouška sirén – hudba z rukavičky
Technologické ambivalence Laetitie Sonami
Slzy jsou v pořádku…
S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.
Operní pocta „odlišné“ prominentce
V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.
Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů
Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.
