- Inzerce -

Konvergence zahajuje desátou sezónu

Poslední číslo HIS Voice roku 2003 obsahovalo rozhovor se členy tehdy poměrně čerstvě vzniklého sdružení skladatelů a interpretů jménem Konvergence. A oni tu jsou stále. A stále na koncertech spojují vlastní tvorbu s impulsy ze světa.

Svou jubilejní 10. sezónu zahájí 3. dubna – tedy dnes – v Kostele sv. Vavřince, kde představí českou premiéru mladé ruské skladatelky Olgy Krashenko, jejíž skladba byla vybrána v kompozičním konkurzu „Call for Scores 2012“.  Dále jsou na programu skladby Jana Rybáře, Michaely Plachké, Pavla Zemka, Tomáše Pálky a Ondřeje Štochla.
Hned následující týden, 12. dubna bude Konvergence hostit berlínský soubor Ensemble Adapter v sále Emauzského opatství. Tam zazní skladby Karlheinze Stockhausena, Ernsta Křenka, Hideki Kozakury, Jana Rybáře, českého skladatele žijícího ve Vídni Šimona Vosečka, mezinárodně úspěšného Miroslava Srnky a letošního jubilanta Marka Kopelenta

V sezóně se dále představí významné české i zahraniční soubory, vrcholem bude prosincový multimediální projekt, na kterém se budou kompozičně podílet skladatelé Konvergence.


Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.