- Inzerce -

Marc Ribot zítra v Akropoli

Americký kytarista Marc Ribot se na stránkách HIS Voice již objevil nejednou, a to v různých inkarnacích a kombinacích. Stabilní spoluhráč Toma Waitse, jeden z jádra interpretů „radikálního Žida“ Johna Zorna, punker, jazzman i milovník kubánských rytmů. Zároveň si ale v každém ze stylových zákrutů drží rozeznatelný hráčský styl. V hrubých rysech lze Ribotův hudební okruh rozdělit na tři kategorie: jazzovou avantgardu (John Zorn), Latinskou Ameriku (Vinicius Cantuaria, Sierra Maestra, Marisa Monte) a „normálnější“ rockovou hudbu: The Black Keys, Elton John/Leon Russell a především Robert Plant a Alison Krauss, s nimiž natočil album Raising Sand, odměněné cenou Grammy. Zítra ho v pražském Paláci Akropolis budeme mít šanci vidět jako sólistu – jádrem programu by mělo být album jeho  vlastních kompozic Silent Movies. Lze ovšem očekávat ledacos dalšího, protože Marc Ribot se po cestě improvizace vydává od jemné klasiky po hlukové vlny. 

Více o koncertu zde

A ochutnávka:





Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.

Nevyzkoumatelné

„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.

Přehled soudobé hudby na Pražském jaru

Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.

Zkouška sirén: Sono-fenomenologie

Martin Nitsche a filozofie skrze sluchátka