- Inzerce -

Musicolomouc aneb Cage (a jiní) na Hané

V pondělí 23. dubna začne v Olomouci již čtvrtý ročník festival soudobé hudby Musicolomouc, v jehož programu se mísí regionální skladatelé se světovými jmény. Úvodní koncert obstará komorní orchestr Archioni plus s díly Milana Svobody, Michala Worka nebo Karla Růžičky. Následující večer provede klarinetista Karel Dohnal hudebně divadelní one man show Karlheinze Stockhausena Harlekýn, náročné a zároveň vtipné (může se to o soudobé vážné hudbě říkat?) představení. Stockhausenův sólový kus (v tomto případě In Freundschaft) bude mít v programu o den později i  fagotista Václav Vonášek, který jej doplní například hudbou Martina Hyblera či Ivana Kurze. Ve čtvrtek 26. dubna se v Olomouci zastaví Ostravská banda s hudbou Johna Cage, Christiana Wolffa, Alvina Luciera, Martina Smolky, Alexe Minceka a svého dirigenta Petra Kotíka. Ten bude mít týž den v Uměleckém centru Univerzity Palackého přednášku. Festival uzavře sbor Martinů Voices s kompozicemi Jana Nováka, Veljo Tormise, Jana Vičara a Bobbyho McFerrina. Kompletní program najdete na www.musicolomouc.cz.


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.