- Inzerce -

Nová hudba na Pražském jaru?

Festival Pražské jaro nepatří zrovna k velkým propagátorům soudobé hudby. V již zveřejněném programu nejbližšího ročníku ovšem můžeme pozorovat příjemnou změnu – hned několik koncertů s hudbou autorů, kteří nejsou mrtví (nebo alespoň ne dlouho).

Hlavním lákadlem by mohlo být představení I went to the house but did not enter Heinera Goebbelse (viz foto), které provede Hilliard Ensemble v  Národním divadle. Houslistka Hana Kotková bude mít v klášteře sv. Anežky České sólový recitál spojující Bacha, Reichovo Violin PhaseAnthems II Pierra Bouleze. Z Maďarska dorazí soubor bicích nástrojů Amadinda s Cagem či Reichem (loňský Mallet Quartet). Ve skladbě Síppal, dobbal, nádihegedűvel Györgye Ligetiho je doplní mezzosopranistka Katalin Károlyi. Poté, co jsem tento Ligetiho kus slyšel ve stejném obsazení na loňských Ostravských dnech nové hudby, osobně a usilovně doporučuji. Domácí MoEns předvede v Muzeu Kampa realizaci grafických partitur Milana Grygara. Pár dalších kousků hodných pozornosti se najde i v rámci jiných koncertů (třeba Synchrony Henryho Cowela, kterou zahraje San Francisco Symphony s Michaelem Tilsonem Thomasem). Prověřte si sami na www.festival.cz.


Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.