Koncertní kalendář, na němž se HIS Voice již dlouhou dobu podílí, má novou tvář a také adresu – www.dokoncertu.cz. Cílem DOKONCERTU je podávat co nejobsažnější přehled o hudebním dění v oblasti vážné, jazzové, alternativní a vůbec nekomerční hudby, pořadatelé (i “pouzí” milovníci výše zmíněných hudeb) mohou zadávat akce, o kterých si myslí, že by o nich mělo být slyšet. Rubrika časopisu HIS Voice Aktuálně má pouhé čtyři strany, vše ostatní se dozvíte právě na DOKONCERTU. Odfiltrujme společně balast a sestavme smysluplnou platformu.
Pojďte s námi DOKONCERTU!
Zkouška sirén: Caligula jako opera?
Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou Je to výborný příklad k rozboru chápání autorství uměleckého díla. Autor scénáře, slavný spisovatel Gore Vidal se od díla distancoval, když mu do něj režisér Tinto Brass a představitel titulní role Malcolm McDowell příliš zasahovali. Jim dvěma zase autorství přebral producent Bob Guccione, který pro nakladatelství Penthouse film financoval. Tahanice mezi Penthousem a dalšími producenty se ... Číst více...
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!