- Inzerce -

Pozítří: Elektroakustická improvizace a terénní nahrávky ve Školské

Pozítří, tedy ve středu 28.1. ve Školské 28 zahrají australští Tchake a Brit Simon Whetham:

Tchake tvoří dva mladí australští hudebníci: bubeník Michael McNab z Melbourne a elektronický hudebník Josten Myburgh z Perthu. Díky užití elektroniky, která zároveň doprovází i manipuluje improvizující perkuse, Tchake zkoumají kontextuální implikace jejich zvuku. K výzkumu mezi digitálním a akustickým zvukovým světem používají i stavění různých zvukových textur do kontrastu. Vznikají tak performance, které jsou poučené nejen současnou komponovanou hudbou, ale i japonským onkyo, hudebním redukcionismem, a jež se nebrání estetice koláže ani aktivního užití chyby. Jejich premiérové vystoupení v Čechách uvede hostující umělec galerie Školská 28, významný britský zvukový umělec a performer Simon Whetham. Ten během posledních osmi let rozvíjel práci s terénními zvukovými nahrávkami jako s výchozí surovinou hudební kompozice. Jedná se nejčastěji o zvuky životního prostředí (ať přírodního nebo industriálního), které zachycuje takovými metodami a technikami, aby dosáhl diskrétnosti zvukových jevů. Publikoval velké množství nahrávek prostřednictvím labelů Touch Music, Cronica, Dragon’s Eye, Monochrome Vision and Entr’acte; spolupracoval s hudebníky, malíři, videoartisty, tanečníky, básníky; vedl poslechové workshopy a workshopy terénního nahrávání zvuku ve Velké Británii, Estonsku, Kolumbii, Chile, Austrálii“ a v neposlední řadě i ve Školské 28. Komu se líbil na Wakushoppu, má další šanci.


Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.