- Inzerce -

Rashad Becker na Stimul Nights: Hudba jako futuristické povídky

STIMUL festival opět přiváží v české premiéře hudebníka, který ukazuje nové trajektorie na poli analogové elektroniky, hypnotizuje výrazným citem pro hutné a neustále se proměňující hudební příběhy. V rámci série STIMUL Nights se představí německý hudebník Rashad Becker, vystoupí 10. dubna v experimentálním prostoru ROXY/NoD.

Experimentální elektronik pracující s velmi složitou texturou svých čistě syntetických kompozic Rashad Becker je zároveň řemeslník, inženýr zvuku a muzikant. Pracuje na Dubplates & Mastering a vedle toho provozuje vlastní studio Clunk. Remixoval skladby Jakiho Liebezeita a Burnta Friedmana nebo Christiana Wolfartha. Jeho první deska Traditional Music of Notional Species, Vol 1. vyšla v minulém roce na značce PAN a byl to jeden z nejočekávanějších a nejvíce ceněných experimentálních titulů roku. Becker nabízí futuristicky znějící tvar čistě elektronických kompozic, který však vědomě operuje s tradicí experimentální hudby, jež vznikla v 50. letech díky skladatelům jako Karlheinz Stockhausen či Pierre Schaeffer nebo pozdější tvůrci Jean-Claude Risset a Bernard Parmegiani, ale také vědomě operuje s ozvuky radikální klubové scény a analogové avantgardy.


Rashad Becker je v současnosti jedním z nejvyhledávanějších zvukových inženýrů současnosti. Dělal mastering prominentním a převážně elektronickým projektům Floriana Heckera, Marcela Dettmanna, Jamieho Lidella, Roberta Piotrowicze. Masteroval celou sérii Recollection GRM, alba Pantha Du Prince, Shackletona, Holly Herndon, souboru Zeitkratzer, violoncellisty Eriku Friedlanderovi, Miky Vainia, Heleny Gough a dalším. Katalog jím masterovaných titulů v současnosti čítá na imponujících 1200 položek.


Před Rashadem Beckerem vystoupí Mataiotechnia. Za tímto projektem se skrývá Jan Burian ml. Hudební skladatel, divadelní režisér a performer. Zabývá se hudbou všech žánrů od elektronické přes vážnou hudbu po rituální či duchovní. Zvláště se zajímá o aplikaci hudby a zvuku v každodenním životě. V divadelní práci klade důraz na jednoduchost a propojování různých žánrů i oborů. Jeho vášní je alchymie. Je zakládajícím členem mezioborové umělecké skupiny Kyklos Galaktikos.

Vstupné: 150 Kč předprodej / 190 Kč na místě

FB event: https://www.facebook.com/events/948526558514543/

Předprodej: https://www.smsticket.cz/vstupenky/3729-stimul-nights-rashad-becker-de.aspx


Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.