Financování vážné hudby je stále větší oříšek a manažerstvo příslušných institucí hledá tudíž nové cesty. Inspirace nejnověji přichází ze slavného Lincolnova centra v New Yorku. To na počátku března prodalo právo na pojmenování svého hlavního koncertního sálu, dosud známého jako Avery Fisher Hall za krásných sto milionů dolarů. Suma má být příspěvkem na rekonstrukci sálu, která prý vyjde na celých pět set milionů a zahájena má být až v roce 2019. Již letos na podzim ovšem místo přijme sponzorovo jméno a stane se z něj David Geffen Hall. Ano, dárcem je David Geffen, zakladatel rockových vydavatelství Asylum Records a Geffen Records, od nichž se později odrazil k filmové produkci. Možnost vyrýt své jméno do průčelí důstojné instituce si Geffen již vyzkoušel, když za ještě štědřejší dar proměnil U.C.L.A. School of Medicine v David Geffen School of Medicine at U.C.L.A. Nyní ho tedy ponese sál, kde Leonard Bernstein natáčel svou slavnou televizní sérii koncertů pro mládež, Miles Davis nahrál My Funny Valentine a kde se střídá první liga světových symfonických orchestrů. David Geffen má potřebu pomáhat zakořeněnou pravděpodobně hluboko, název Asylum jeho první vydavatelství dostalo, protože pod svá křídla údajně bralo umělce, které odmítaly jiné stáje. Tak který z českých hudebních vydavatelů se pustí touto cestou? Přejmenujeme Dvořákovu síň na Lábusovu a v Obecním domě bude místo Smetanovy Síň Josefa Jindráka?
Rockový vydavatel mecenášem
Planeta Eraserhead
Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.
Zkouška sirén – Kam pro písně?
Staré a nové cesty ke zlidovění.
Zvuk a čas bez významových nánosů
Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.
Most mezi dvěma světy
Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.
Hermovo ucho – Art of Duo
Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.
Ensemble Terrible deset let na scéně
O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.
Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka
Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.
Zkouška sirén – hudba z rukavičky
Technologické ambivalence Laetitie Sonami
Slzy jsou v pořádku…
S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.
Operní pocta „odlišné“ prominentce
V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

